ömrünüz kaç yıl bilmek ister misiniz

  1. Bilimadamları yaşam süresini hesaplamaya yarayacak 6 soruluk bir test hazırladı. Siz de sorulara bakın, kalan ömrünüzü ölçün.

    Ömrünüz kaç yıl?

    Ortalama insan hayatı olan 87 yıl üzerinden ömrünüzü hesaplamak....
    genetik ve çevre faktörleri dikkate alındığında insan ömrü ortalama 87 yıl. Stresle baş edemiyorsanız, 87'den 5 yıl azaltın. Ailenizde 90 yaşına kadar yaşayan varsa, 10 yıl ekleyin. Haftada 3 gün spor yapmıyorsanız 5 yıl, sigara içiyorsanız bir 5 yıl daha eksiltin. Uzmanlar, genetik ve çevresel özelliklere göre insan ömrünün ortalama 87 yıl olduğunu söylüyor. Ancak, sağlıklı ve uzun bir hayatın sadece bu unsurlara bağlı olduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü bilimadamlarına göre, kişinin seçtiği yaşam tarzı, ortalama yaşam süresini yüzde 80 oranında etkiliyor. Uzmanlar, "Genetik sadece bir başlangıç. Düzenli olarak spor yapar, zekanızı geliştirmek için çalışır, doğru beslenirseniz, annenizden veya dedenizden daha uzun yaşayabilirsiniz. Eğer bu zamana kadar ömrünüzü uzatmak için hiçbir şey yapmadıysanız bile, ömrünüzü kısaltacak alışkanlıkları bir an önce terk edin" diyor. Peki siz ne kadar sağlıklı bir hayat yaşıyorsunuz? İşte, yanıtlara göre tahmini yaşam sürenizi hesaplayabileceğiniz 6 kritik soru:
    1 Düşünce
    İyimser misiniz? Genellikle hayata olumlu mu bakıyorsunuz? Günlük hayatın stresiyle başa çıkabiliryor musunuz? Eğer tüm bu sorulara cevabınız "Hayır"sa 5 yıl çıkartın.

    2 Gen
    Ailenizde 90 yaşına kadar veya daha uzun yaşayan var mı? Cevabınız "Evet"se 10 yıl ekleyin.

    3 Spor
    Günde yarım saat ya da haftada 3 gün spor yapıyor musunuz? Özellikle kasları güçlendirecek hareketler yapmak çok önemli. Cevabınız "Hayır" 5 yıl çıkartın.

    4 Hobi
    Hobileriniz arasında mutlaka zeka geliştirici aktiviteler de yer almalı. Sürekli kitap okumak gibi. Eğer bunu başarabiliyorsanız, ömrünüze 5 yıl daha ekleyebilirsiniz demektir.

    5 Beslenme
    Meyve ve sebze yerine abur cubur ya da sürekli kırmız et ağırlıklı besleniyorsanız, 7 yıl eksiltin.

    6 Sigara
    Sigara içiyor musunuz? "Evet"se, ömrünüzden 5 yıl daha gitti demektir.

     

     

    kurtjara - 11.03.2005 - 12:07
  2. Valla doğruysa 83 yıl yaşayacam demek oluyoo allahhhhh yaşadımmm

     

     

    kartalizma - 12.03.2005 - 08:41
  3. tesekkürler arkadasim :1 :ya az ütede araba carparsa ne olacak hesaplar bosa gidecek

     

     

    MaRaBoGLu61 - 12.03.2005 - 09:50
  4. 66 yıl yaşıcam

     

     

    Lord Black - 12.03.2005 - 11:30
  5. kazaları hiç göz önüne almazsak eğer sadece burada yazılanlar gibi yaşayacak olursak 80-90 sene yaşayacaz. gerçi burdaki istatistiklere göre benim ölmüş olmam gerekiyor ama. allahtan gelecekleride yazmak lazım

     

     

    Hamaz - 12.03.2005 - 11:35
  6. 102 çıkıor yuh çekilmez bu hayat o kadar hemen sigaraya başlıom.. kitap okumıcam.. karamsar bakıcam hımm ailede ki yaşlıları ortadan da kaldırmak lazım çoğu 100 e yakın

     

     

    cihans - 12.03.2005 - 12:01
  7. Benimde 102 cekiyor ama önemli olan saglikli yasamak mutlu yasamak zenginlik filan yoksa 150 yil fakir ve yoksuluk icinde gececekse yerre batsin bu hayat öyle demi arkadaslar.

     

     

    YusufEmre - 17.03.2005 - 20:31
  8. insan kaç yıl yaşar belli olmaz önemli olan sağlıklı mutlu dolu dolu bir hayat yaşamak hatalardan pişmanlık duymamak, geriye dönük değil sürekli ileriye bakmak herkese sevdikleriyle mutlu yaşamlar diliyorum

     

     

    n_erbil - 29.08.2008 - 00:17
  9. ARKADAŞLAR ??? ALLAH'IN VERDİĞİ ÖMÜR İNSAN YAPIMI BİR ŞEY İLE ÖLÇÜLÜRMÜ ONA BAKARSAN BEN 98 YIL YAŞICAM. AMA ŞUAN YAZIYORUM BELKİ YAZIMI BİTİRMEDEN ÖLÜP GİDECEM DİNDEN UZAKLAŞIYORSUNUZ BU DÜŞÜNCELER İLE ....

     

     

    MXneo - 19.09.2011 - 23:18



Benzer Konular

  1. Keman çalmak ister misiniz?
    Konuyu Açan: panason, Forum: Program Sunanlar.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj : 22.09.2009, 00:05
  2. Mavi PSP ister misiniz
    Konuyu Açan: Sewiyorum, Forum: Oyun Genel Bilgiler.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 27.05.2009, 14:05
  3. Giyim hilelerini bilmek ister misiniz
    Konuyu Açan: eBRuLy, Forum: Bayan Modası.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj : 12.09.2008, 18:26
  4. Saksılarınızı renklendirmek ister misiniz
    Konuyu Açan: SU-PERISI, Forum: Ev Dekoru.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 31.10.2007, 01:52
  5. Mumları süslemek ister misiniz
    Konuyu Açan: Sindy, Forum: Püf Noktaları.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 22.10.2007, 13:15

copyright

Soru Cevap