REKLAM




+ Konuyu Cevapla

Bursa - Osmangazi - Malcilar Lisesi

  1. Yazan: Nehir
    Nehir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    REKLAM


    Malcilar Lisesi - Bursada Bulunan Liseler


    TARİHÇEMİZ

    Okulumuzun inşaatına 1985 yılında 18 derslikli ilkokul projesi ile başlanmış, 1986 yılında inşaat bitirilmiştir. Toplam 1650 metre karelik alanda 550 metre karelik bina yerleşim alanı vardır. 1986-87 öğretim yılında Çirişhane Ortaokulu adı ile açılan okulumuz, daha sonra devlet-vatandaş işbirliği çalışmaları sonucu o günkü tarihte 110 milyon TL.’ye mal olan okul inşaatının % 50’sinin bedeli Malcılar Tekstil Ticaret A.Ş. tarafından karşılanarak okulumuz 1986-87 Eğitim-Öğretim yılında MALCILAR İLKÖĞRETİM OKULU olarak eğitim-öğretim hayatına başlamıştır.

    Okulumuzun bulunduğu bölge ilimizde nüfus yoğunluğunun fazla olması nedeniyle, ortaokul mezunu öğrenciler için Mahallede genel lise ihtiyacını doğurmuştur. Bu durum okul müdürlüğü ve Okul Koruma Derneğimizce değerlendirilerek, okulumuzun genel liseye dönüştürülmesi için Bursa Milli Eğitim Müdürlüğümüze öneri götürülmüştür. Lise için yetersiz olabileceği düşünülerek, okulumuza bir kat ilavesi yapılması ihtiyacı hasıl olmuştur. Bir kat ilavesinin tüm giderlerinin Malcılar Tekstil Ticaret A.Ş. tarafından karşılanması şartı ile okulumuzun genel liseye dönüştürülmesine karar verilmiştir. Bunun üzerine 5. Kat ilavesi anahtar teslimi Malcılar Tekstil Ticaret A.Ş. tarafından yaptırılmış ve okulumuz 1992-1993 Eğitim-Öğretim Yılında BURSA OSMANGAZİ MALCILAR LİSESİ adıyla genel liseye dönüştürülmüştür. İlköğretim 1.Kademesinde görevli öğretmenler ve öğrenciler okulumuzun 100 metre yakınında yeni yapılan ve aynı anda eğitim-öğretime açılan Emine Hasan Özatav İlköğretim Okuluna nakledilmiştir. 1994 yılında ise Y.Dil Ağırlıklı Liselerin açılması sonucu okulumuz 2 hazırlık sınıfıyla Y.Dil Ağırlıklı Lise kısmını oluşturmuş ve o zamandan bu yana Y.Dil Ağırlıklı Lise ve Genel Lise olarak eğitim- öğretime devam etmektedir.

    Okulumuz ilimizde eğitim-öğretime başlayan yeni bir lise olması, merkezden uzak ve öğrencilerin çoğunluğunun merkezi okullara giderek bu okullarda 70-80 kişilik sınıfları oluşturması nedeniyle ilk yıllar öğrenci sayısında belirli bir azlık gözlenmiştir. Öğretmenler Kurulu Kararı ve Malcılar Ailesinin yardımı ile okulun tanıtımı için özel tanıtım broşürleri hazırlatılmış ve çevredeki 8 ilköğretim okulu tek tek ziyaret edilerek bu broşürler okul yönetimi, öğretmen ve öğrencilere dağıtılmıştır. Bu tanıtım kampanyası okulumuzda hem öğrenci sayısını artırmış hem de başarının ve kalitenin artmasında büyük rol oynamıştır. Bu sayede Türkiye’de ilk kez bir devlet lisesi öğrencisi ÖSS sınavında çok önemli ve büyük bir başarı yakalayabilmiştir.

    Okulumuz son yıllarda Bursa’da tavsiye ve tercih edilen bir okul haline gelmiştir. Aşırı talep ve öğrenci sayısının gün geçtikçe artması beraberinde çok önemli bir sorunu gündeme getirmiştir: İkili Öğretim. Okulumuzun fiziki şartlarına bakıldığında ikili öğretime geçilmesi mümkün değildir. Okul inşaatı 1986 yılında ilkokul projesine göre yapıldığından; sınıf, koridor ve merdivenler ilkokul öğrencilerine hitap edecek şekilde inşa edildiğinden, lise öğrencilerinin ihtiyaçlarına tam olarak cevap verememektedir. Önlemler alınmadığı ve çözümler üretilmediği takdirde 2002-2003 Eğitim-Öğretim yılında ikili öğretime geçilmesi kaçınılmazdı. Bu hem sınıf mevcutlarının şu andaki gibi 36 değil, 50-60 gibi rakamlara çıkması demek, hem de yakalanan kalite ve büyük başarının yitirilmesi anlamına gelmekteydi. Oysa okulun fiziki şartlarının bütün bunları kaldırması mümkün değildir.

    Çözüm olarak okulun arkasındaki okul gelişme sahasının Bakanlığımız tarafından istimlak edilerek ek bina yapılması ya da okul bahçesindeki 250 metre karelik boş alana ek bina yapılmasına karar verildi. Halen kullanımda olan kütüphane, laboratuar, müdür odası ve müzik odasının yeni binaya taşınması, boşalan bu mekanlarda altı adet yeni sınıf ve dersliğin hizmete açılması ikili öğretime geçmemizi önleyecek en önemli ve acil proje olarak belirlendi. Fiziki şartların zorlanmasıyla 2001-2002 Eğitim-Öğretim Yılında 24 sınıf oluşturulmuştur. Okulumuz, sürekli artan başarı grafiğinden dolayı gördüğü yoğun talep karşısında ikili öğretime geçerek başarı kalitesini düşürmemek için, 2002-2003 öğretim yılında okulun bitişiğinde, bütün giderleri Malcılar Ailesi tarafından karşılanan ek bir inşaat başlatmış ve inşaatın bitmesiyle okuldaki derslik sayısı 34'e çıkmıştır. Ek binada, 250 kişilik bir çok amaçlı salon, 4 derslik, beden eğitimi çalışma salonu, kız-erkek öğrenci giyinme odaları, yeni bir müdür yardımcısı odası ve öğretmenler odası yapılmıştır.

    Bütün bu çalışmalara rağmen 2006-2007 Eğitim-Öğretim Yılında okulun gördüğü yoğun talep ve ilgi, İlköğretim mezunu öğrenci sayısının artması, bazı okullarımızın Anadolu lisesine dönüşmesi ikili öğretimi kaçınılmaz yapmıştır.

    2008-2009 Eğitim-Öğretim Yılında okulumuzda, 1 müdür, 1 müdür başyardımcısı 3 müdür yardımcısı, 57 öğretmen, 1 memur, 1 hizmetli ve 2 sözleşmeli personel 1 güvenlik görevlisi görev yapmaktadır.

    Okulumuzda şu an 44 sınıf eğitim-öğretime devam etmektedir. Bu sınıflar 12 Lise-1, 11 Lise-2, 12 Lise-3 ve 9 Lise-4 sınıfı şeklinde dağılmaktadır.

    Bağlı olduğu kurum: Milli Eğitim Bakanlığı
    Bulunduğu Yer: BURSA / OSMANGAZİ
    Adı: MALCİLAR LİSESİ
    Adresi: ÇİRİŞHANE MH.KANALBOYU CD. EREN SK.NO.14 16200 OSMANGAZİ/BURSA
    Telefon Numarası: 2242715125
    Faks Numarası: 2242715126



    Register


    Facebook




    Üyelik



  1. Yazan:
    no avatar


    REKLAM



Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 16.07.2009, 15:35
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 16.07.2009, 15:34
  3. Bursa - Osmangazi - Osmangazi Gazi Anadolu Lisesi
    Konuyu Açan: Nehir, Forum: Liseler.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 16.07.2009, 09:15
  4. Bursa - Osmangazi - Osmangazi Lisesi
    Konuyu Açan: Nehir, Forum: Liseler.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 15.07.2009, 11:30
  5. Bursa - Osmangazi - Osmangazi Çok Programlı Lisesi
    Konuyu Açan: Nehir, Forum: Liseler.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 15.07.2009, 11:25

copyright

Soru Cevap

grafimx