REKLAM




+ Konuyu Cevapla

Zühre vakti ne zamandır

  1. Yazan: Pedaliza
    No Avatar

    REKLAM


    Zühre - Zühre Saati - Günün hangi saatine denk gelir - Ne zaman dua etmek daha iyidir



    Bildiğimiz kadarıyla, diğer yıldızlar gibi Zühre'nin de sabit bir vakti yoktur. Her gün ayrı bir saatte rastlar. Örneğin bu vakit, Pazar günü saat 9; Cuma günü ise saat 1’dir.

    Kanaatimizce, duanın makbul olması adına, bu tür zamanlardan çok, İslam’da güzel vakitleri gözetlemek daha uygundur. Sözgelimi, seher vakitleri (imsak vaktinden önceki bir-iiki saat kadar olan zaman dilim), farz namazlardan sonra, mübarek gün ve gecelerde, Cuma günü gibi..

    Unutmayalım ki, her şey Allah’ın elindedir. Onun izni dışında hiçbir şey olmaz. Onu razı ettikten sonra her saat, her gün insanın lehine olur. Aksi takdirde her şey insanın aleyhine olur.



    Facebook




    Üyelik

  2. Yazan: Sari Menekse
    No Avatar
    Dua'nin kabul olunacak önemli vakitleri oldugu gibi her an yapilan dualar da kabul olacagina inanarak ve ümit ederek Allah'a yalvaririz. Yapilan hic bir dua bosa gitmeyecegini, her duanin, dünyada vakti geldiginde kabul olacagini, kabul buyurulmayan Dualar ise ahirette karsiligini Insaallah alacagimiz belirtilir.
    Bu ayni zamanda beddua icin de gecerlidir. Iyilikler ve kötülükler dönüp dolasip sahibini bulur.

    Zühre yildizi ve duanin makbul olan vakitleri ile bir baglanti kuramadim. Register
    Zühre yildizi ( arapca - ez Zühre) sabah yildizi ve aksam yildizi olarak söylenir, cünkü o vakitler de kolaylikla gözlemlenen bir yildiz oldugu icin. Digerleri ise karanlik cöktügünde ortaya cikarlar.
    Zühre yildizinin ve bahsedildigi gibi diger yildizlarin sabit bir vakti yok. Ama Dua yapmanin önemli sabit günleri var. Peki baglantisi nerede?

    Sevgili arkadasim bu konuyu actiginda gördüm, fakat hic birsey anlayamadim. Yine geldim yine bir sey anlayamadim :(
    Birileri bana acirda beni aydinlatir diye yazma ihtiyaci duydum.
  3. Yazan: Pedaliza
    No Avatar
    Bende tam bağlantıyı anlamadım..soru sorulduğu günden beri ilgimi çekti araştırdım.Çözcez inşallah Register



    Duanın makbul olduğu zamanlar:

    1- Seher vakti.

    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

    (Allahü teâlâ, seher vakti, “İstiğfar eden yok mu, onu mağfiret edeyim. İsteyen yok mu, istediğini vereyim, duasını kabul edeyim” buyurur.) [Müslim]

    Allahü teâlâ iyileri överken, (Onlar seher vaktinde istiğfar eder) buyuruyor. (Zariyat 18)

    Seher vakti, gecenin son altıda biridir. Gecenin ikinci yarısından sonra da dualar kabul olur. [Gece, akşam ile imsak vaktinin arasıdır.]



    2- Mübarek gün ve geceler.

    Cuma günü öğle ile ikindi arası.

    Recebin ilk gecesi,

    Şabanın 15. gecesi,

    Bayram geceleri,

    Arefe günü,

    Ramazan gün ve geceleri,

    İftar zamanı,

    Her günün zeval vakti.

    Bu vakitleri ganimet bilmelidir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

    (Şu beş gecede yapılan dua red edilmez: Regaib gecesi, Şabanın 15. [Berat] gecesi, Cuma gecesi, Ramazan ve Kurban bayramı gecesi.) [İ.Asakir]

    (Cuma günlerinde bir an vardır ki, o anda edilen dua red olmaz.) [Buhari, Müslim, Tirmizi]

    (Ramazanda Allah günahları affeder ve duaları kabul eder.) [Taberani]



    3- Ezan okunurken ve ezan ile kamet arasında.

    Hadis-i şerifte, (Ezan okunurken dua red olmaz) ve (Ezanla kamet arasında dua kabul edilir) buyuruldu.



    4- Namaz kılarken, secdede iken ve namazlardan sonra.

    Hadis-i şerifte, (Kulun Rabbine en yakın hali, namazda secdede ikendir. Secdede çok dua edin. Bu dua kabul olur) ve (Beş vakit namazlardan sonra yapılan dua kabul olur) buyuruldu. (Buhari) Nafile namazlarda, secdede iken dua edilir, farz namazlarda secdede dua edilmez.



    5- Kur'an-ı kerim hatmedilince.

    Hadis-i şerifte, (Kur'anı hatmedenin duası kabul olur) buyuruldu.



    6- Kalbinde incelik hissettiği an.

    Hadis-i şerifte, (Rikkat [incelik] halinde duayı ganimet bilin. Bu hal Rahmet kapısının açık olduğunu gösterir) buyuruldu.



    7- Kâbe-i şerifi görünce.

    Hadis-i şerifte, (Hac yapanların, duaları kabul olur. Kâbe’de Mültezim denilen yerde, dua eden mutlaka uğradığı musibetten kurtulur) buyuruldu.



    8- Hasta iken, sıkıntılı iken.

    Hadis-i şerifte, (Dertli müminin duasını ganimet bilin!) buyuruldu. (Ebuşşeyh)



    9- Oruçlu iken.

    Hadis-i şerifte, (Oruçlunun duası red edilmez) buyuruldu. [Tirmizi]



    10- Yağmur yağarken, Kur’an okunurken, düşmanla karşılaşınca.

    Hadis-i şerifte, (Şu durumda rahmet kapıları açılır ve dualar kabul edilir: Kur’an okunurken, düşman ordusu ile karşılaşılınca, yağmur yağarken) buyuruldu.



    11- Cemaat halinde,

    Hadis-i şerifte, (Bir cemaat toplanır, bir kısmı dua eder, ötekiler de amin derse o duayı, Allah kabul eder) buyuruldu.



    12- Gıyaben yapılan dua.

    Hadis-i şerifte, (Din kardeşine gıyabında [arkasından] yaptığı dua kabul olur) buyuruldu. [İbni Ebi Şeybe]



    13- Ana babanın, yolcunun duası ve mazlumun zalime ettiği dua.

    Hadis-i şerifte, (Ana babanın evladına duası, yolcunun, misafirin ve mazlumun duası makbuldür) buyuruldu. (Tirmizi)



    14- Kur’an-ı kerimi hıfzedenler.

    Hadis-i şerifte, (Kur’an-ı kerimi hıfzeden, her hatmi sırasında, kabul olunmuş bir dua hakkına sahip olur) buyuruldu.



    15- Hacılar, mücahidler.

    Hadis-i şerifte, (Şu dört dua red olmaz: Din kardeşine arkasından yapılan dua. İyileşinceye kadar hastaların, dönünceye kadar hacca ve savaşa gidenlerin duası) buyuruldu



    16- Müslümanlıkta saçlarını ağartanların, âlimlerin ve adil idarecilerin duaları da makbuldür.

    Hadis-i şerifte, (Şu üç kişinin hakkını ancak münafık olan küçümser: İslam yolunda saçını ağartmış olan, ilim sahibi ve âdil idareci) buyuruldu
  4. Yazan: Pedaliza
    No Avatar
    Yine Zühre Saati ve dua ile alakalı şöyle bir bilgi var

    Üçüncü göğün yapısı ve burada hükmeden zühre yıldızının (venüs) durumlarını

    beş madde ile açıklar.



    Birinci Madde


    Zühre yıldızının mümessil feleğini bildirir.



    Ey aziz, malum olsun ki, astronomlar demişlerdir ki: Yedi gezegenden biri

    de zühredir ki, ay feleğine oranla üçüncü felektir. Güneş feleğinin altıda

    olup, iki aşağı nâmıyle bilinen iki feleğin yukarıda olanıdır. Güneş

    feleğine yakın bulunmuştur. Zühre yıldızı, küçük kutlu ismiyle

    isimlenmiştir. Bilginler, üç yüksek feleğin yapısı gibi, zühre yıldızı için

    de üç adet felek ispat edip, nizamını vermişlerdir. Birinci felek,

    merkezde, kuşakta, kutuplarda ve harekette burçlar feleğine benzer ve

    mümessildir. İkinci felek, merkez dışıdır ki, yine birinci feleğin

    gövdesinde iki paralel yüzeyde bulunup, döndürücünün merkezini taşıyıcıdır.

    Üçüncü felek, döndürücü felektir ki, zühre yıldızı onun bir tarafında

    çakılmıştır. Döndürücü felek, kendi merkezi üzerinde hareket ettikçe,

    zühreyi dahi kendisiye beraber hareket ettirir, zühre yıldızının mümessil

    feleği ki, küllî felektir. Merkez ve mihverde, kuşak e kutuplarda,

    harekette burçlar feleğine uyumlu ve diğer gezegenler gibi mutabıktır. iki

    paralel yüzeyle kuşatılmış bir kürevî cisimdir. Üst yüzeyi, üzerinde olan

    güneş feleğinin çukur yüzeyine ve çukur yüzeyi, altında bulunan utaritin

    yumru yüzeyine teğettir. Mümessil felek, kendi üzerinde ve altında olan

    öteki felekler gibi, önce büyük feleğin günlük hareketine uyup, bu

    hareketle âlemin merkezi çevresinde doğudan batıya hareket eder. İkinci

    olarak, burçlar feleğinin yavaş hareketi kadar, kendi özel hareketiyle

    âlemin merkezi çevresinde batıdan doğuya âheste gider. Sanki burçlar feleği

    onu döndürür. Doruk, etek, tepe ve kuyruk noktaları bu hareketle her yetmiş

    senede bir derece yer kateder.



    ikinci Madde



    Zühre yıldızının merkez dışı feleğinin, yapı ve hareketini bildirir.



    Ey aziz, malum olsun ki, astronomlar demişlerdir ki: Bu zühre yıldızının

    düzenin halletmek için mümessil felek gövdesinde taşıyıcı nâmıyle belirlenen

    ikinci felektir ki; yere şâmil ve âlemin merkezinden kendi çapı ve

    cüzleriyle iki derece mesafe ile doruk tarafı dışında iki paralel yüzeyle

    kuşatılmış küre bir cisimdir. Bu kürenin yumru yüzeyi, birinci feleğin

    yumru yüzeyiyle bir noktada temas etmiştir ki, o noktaya: Doruk derler. Bu

    nokta, âlemin merkezine kıyasla en uzak nokta olduğundan, zühre yıldızı,

    taşıyıcısının hareketiyle bu noktaya geldikte; yerin merkezinden oldukça

    uzak olur ve yüksek olur. İkinci feleğin çukur yüzeyi, birinci feleğin

    çukur yüzeyine ortak bir noktada teğettir ki, o noktaya: Etek derler. O

    nokta, âlemin merkezine nispetle en yakın noktadır. Zühre yıldızı, taşıyıcı

    feleğinin hareketiyle o noktaya indikte; yerin merkezine çok yakı olup,

    alçalmış olur. Birinci felekten ikinci felek ayrılıp boşaldıkta; zorunlu

    olarak değişik kalınlıkta iki küre meydana gelir ki, biri ikinci feleği

    içine alır, öteki ikinci felekle beraber boştur. Doğu kürenin ince tarafı

    doruk tarafa, kalın tarafı eteğe dönük olur. Boş kürenin ince ve kalın

    tarafları ötekinin tersine gelir. Bu iki kürenin, feleğin tamamlanmasında

    katkıları tamam olduğundan; birine dolunun tamamlayıcısı, öbürüne boşun

    tamamlayıcısı derler. Her feleğin özel bir hareketi belirlenmiş olup, kendi

    kutupları üzerinde dönüp, dönüşünü tamam etmek kaçınılmaz bir iş olmakla;

    zührenin eğilimli feleği dahi, güneşin küllî feleği altında, kendi mümessil

    feleği gövdesinde; kendi merkezinin çevresinde özel hareketiyle batıdan

    doğuya güneşin merkez dışı feleğinin hareketine uygun olarak hareket edip;

    zühre yıldızını da, kendisiyle beraber hareket ettirir. Şu halde zühre, her

    burçta yirmidört gü gider. Bazı burçlarda tereddüt eylese, dört ay kalıp,

    senede bir dönüşünü güneşle birlikte tamam eder. Bu yıldızın döndürücü

    merkezi, güneşin merkezinden hiç ayrılmayıp, güneşin tepe noktasıyla

    birlikte seyre hareket eylediğinden, bu yıldızın güneşten uzaklığının

    mesafesi, yaklaşık döndürücüsünün çapının yarısı kadardır. Ortalama, zühre

    yıldızının güneşten uzaklığı kırk derecedir.



    Üçüncü Madde



    Zühre yıldızının döndürücü feleğini şekil ve hareketiyle bildirir.



    Ey aziz, malum olsun ki, astronomlar; zühre yıldızının dahi durumlarının

    tanzimine üç yüksek felek gibi anlatılanlar kadarıyle yetinmeyip, yere

    şâmil olmayan bir küçük felek daha ispat edip, ona: Döndürücü felek

    demişlerdir. Döndürücü felek, mümessil felekte arza şâmil olmayan küçük bir

    felektir ki, bu yıldızın kendisini taşıyıcıdır. Yere şâmil merkez dışı olan

    ikinci eğilimli feleğin kuşağında çakılmış ve gömülmüştür. Döndürücünün

    çapı, taşıyıcının iki yüzeyine teğet ve eşittire. Döndürücü felek, bir

    yüzeyle kuşatılmış odlu ve küre bir cisimdir. Eğilimli feleğin cisminde,

    kendi merkezi çevresinde belirli bir hareketle batıdan doğuya burçlar

    sırası üzere dönüp; bir tarafında çakılmış olan zühreyi kendisiyle birlikte

    döndürerek alıp gider. Döndürücü felek, kendi merkezi çevresinde zühreyi,

    bir gün bir gecede kendi kuşağının üçyüzaltmış derecesinden yarım dereceden

    fazla döndürüp, hareket ettirip, yaklaşık ondokuzbuçuk ayda bir dönüşünü

    tamam eder. Bu harekete, yıldızın değişik hareketi ve yıldızın özel

    hareketi derler. Zühre yıldızı dahi bir yüzeyle kuşatılmış bir küre

    cisimdir. dolu ve ışıklıdır. Döndürücü feleğinin cisminde gömülüdür ki,

    yıldızın yüzeyi, döndürücünün iki kutbu arasında, kuşağı yanında, bir

    tarafında bulunan ortak bir noktada döndürücünün yüzeyine teğettir. Yani

    zühre, tamamıyle döndürücünün cisminde bulunup, yüzeyi, yüzeyine temas

    etmiştir. Taşıyıcının bir tarafında döndürücü feleğin açıklanan hareketi

    gibi, zühre yaldızının dahi döndürücüsü tarafından ve kendi merkezi

    çevresinde burçlar sırası üzere kendine özgü hareketi, yeni rasatçılar

    tarafgından gözlenmiştir.



    Dördüncü Madde



    Zühre yıldızının sürat, istikamet, yavaşlama, duraklama ve şaşırmışlığını

    ve güneş ile olan bağlantı ve yaklaşımını bildirir.



    Ey aiz, malum olsun ki, astronomlar demişlerdir ki: Zühre yıldızına dahi

    kâh sürat, kâh yavaşlık, kâh duraklama, kâvh geri dönüş ve kâh dönüşünde

    şaşırmışlık ârız olur. Bu durumların açıklanması budur ki: Bu yıldız,

    döndürücü feleği yukarısında bulundukta; kendi merkezinin hareketi,

    döndürücü feleğinin merkezinin hareketine burçlar sırası üzere uymasıyle,

    yıldız, hızlı hareket eder görünür. Ne zaman yıldız, döndürücünün

    doruğundan tarafa bir miktar eğilir, o zaman düz hareket eder görünür.

    Yılız, döndürücünün eteğine indikte; yavaş hareket eder görünür. Zira ki,

    yıldızın kendi merkezi, inişte olduğundan, hareketi görünmez olup, ancak

    döndürücüsünün merkezinin hareketi görünür. Yıldız, döndürücünün eteğine

    yakın oldukta; kedi merkezinin burçlar sırasına aykırılığı, döndürücüsünün

    merkezinin hareketiyle sıraya uygun olan hareketine eşit olup, iki hareket

    birbirine karşı ve muarız olmakla; yıldız, geri döner görünür. Yıldızın

    geri dönüşü tamam olup, iki hareket yine eşit oldukta; yıldız ikinci kez

    durur görünür. bundan sonra yine yavaş hareket eder görünür. Zira ki,

    yıldızın kendi merkezi, döndürücünün doruğuna çıkmakla; hareketi görünmez

    olup, ancak döndürücünün merkezinin hareketi görünür. Yavaş hareketten

    sonra yine düz ve hızlı hareket eder görünür. Halbuki yıldız,

    döndürücüsünün içinde, dönüşünü aynı hızla tamamlar. Zira ki, yıldızların

    ve feleklerin hareketleri, kendi küreleri kuşağına oranla benzerli, basit

    ve düzdür. Yıldızın geri dönüşünden önceki yerine: birinci makam; sonrakine

    ikinci makam derler. Zühre yıldızının dönüş süresi, bir ay onbir gündür.

    Düz hareketi, sekiz buçuk aydır. Yıldızın taşıyıcı feleği, burçlar

    kuşağından güneye ve kuzeye dörtte bir derece kadar eğilimli iken,

    döndürücüsünün dahi doruğu ve eteği, eğilimli feleğinden kâh kuzey tarafa,

    kâh güney tarafa eğilimli olur. Yaklaşık ikibuçuk derece enlem farkı dahi

    bulunmuştur. bu durumlardan dolayı yıldız, yürüyüşünde şaşırmış gibi

    görünür. Bundan dolayı şaşırmış olarak isimlendirilmiştir.

    Güneşe oranla bu zühre yıldızının bağlantı ve yaklaşımını böyle

    açıklamışlardır ki: Bu yıldızın taşıyıcısının hareketi, sürekli güneşin

    merkez dışı hareketiyle eşit olmakla; döndürücüsünün merkezi dahi güneşin

    merkezine sürekli teğet bulunmuştur. Şu halde zühre yıldızı, güneş

    kurslarının çevresinde, döndürücüsünün hareketiyle döndükçe, döndürücüsünün

    çapının yarısı kadar ondan uzakta olur. Güneşi tavaf ederek iki uzaklığın

    ortasına geldikte; kâh sabah, kâh akşam meşale gibi parlayıp; kâh güneşle

    birlik hareket edip, öteki gezegenler gibi güneş kursundan uzak düşmeyip,

    her bir devresinde iki kere güneş ile çakışıp, bir kere dahi geri dönüşünde

    yani döndürücüsünün doruğunda bulundukta; sürekli güneşe yakın olup ve bir

    kere dahi geri dönüşünün tam ortasında yani döndürücüsünün eteğinde

    oldukta; güneş ile sürekli yakınlık ve çakışması bulunur. İki yaklaşımı

    arasında olan süre, yaklaşık dokuz ay yirmi gündür. (Hakikatini en iyi

    bilen Allah'tır.)



    Beşinci Madde


    Zühre yıldızının doruk ve eteğini, tepe ve kuyruk düğümlerini; tabiat ve

    vasıflarını, uzaklığının ve cisminin ölçüsünü bildirir.



    Ey aziz, malum olsun ki, astronomlar demişlerdir ki: Zühre yıldızının

    doruğu, öteki noktaları ortasında yani eğilimli feleğinin burçlar

    feleğinden kuzey tarafa faza eğiliminde bulunur. Tepe düğümünden doksan

    derece geridedir. Çünkü doruk ve etek, tepe ve kuyruk yukarıda açıklandığı

    üzere, burçlar feleğinin hareketine uygun olan mümessil feleklerin

    hareketiyle hareket ederler. Zührenin doruğunun burçlar feleğindeki mekânı

    rumî tarihin asiz senesinde, güneşin doruğu gibi ikizler burunun

    yirmibirinci derecesinde; eteği ise, yay burcunun yirmiyedinci derecesinde

    belirlenmişi. Tepe noktasının yeri, balık burcunun yirmiyedinci derecesinde

    ve kuyruk noktasının yeri yaşak burcunun yirmiyedinci derecesinde

    belirlenmişti. Halen rumî tarih, ikibinaltmışdokuza gelip, hicrî tarih dahi

    binyüzyetmişe, yetmiştir. O halde bu iki nokta, ötekiler gibi hareket edip,

    yaklaşık sekiz derece öne geçmişlerdir.

    Zührenin tabiat ve vasıflarında müneccimler sözbirliğiyle demişlerdir ki:

    Zührenin tabiatı, orta derecede soğukluk ve rutubettir. Zühre, gece erkeği

    olmakla, küçük kutlu adını almıştır. Bu yıldıza bakmanın kalbe sürûr

    verdiği tecrübe kılınmıştır. Bu yıldızın vasıfları: Yumuşaklık, sevgi,

    rikkat, ferah, temennî, oyun, teganni, cinsel güç ve güzel yaratılış

    bulunmuştur. Bu yıldızın tali düştüğü menilerde bütün bu vasıflar aynen

    müşahede olunmuştur. Bu yıldız, salı gecesi ve cuma gününe hâkimdir. O

    gecenin ve bugünün ilk saatleri, buna nispet kılınmıştır.

    Zühre yıldızının mümessil feleğinin uzaklık mesafelerinde ve cismiyle

    kalınlığının ölçülerinde rasatçılar, geometriciler ve matematikçiler

    ittifakla demişlerdir ki: Zürenin mümessil feleğinin yumru yüzeyinin âlemin

    merkezinden uzaklığı yaklaşık, bir kere bin ve sekizyüzellibin dört fersah

    ölçülmüştür. Yumru yüzeyinin uzaklığı ise yaklaşık, ikiyüzyetmişaltıbin

    altıyüzelliiki fersah hesaplanmıştır. Bu feleğin kalınlığı yaklaşık, bin

    kere bin ve beşyüzyetmişüçbin beşyüziki fersah bulunmuştur. Zührenin cismi,

    yaklaşık yerin cüzünün onaltıda biri kadar bulunup, delillerle

    ispatlanmıştır. (Gerçeğini Allah daha iyi bilir. Yüce, güçlü ve hakîm olan

    Allah münezzehtir.)

  5. Yazan: Sari Menekse
    No Avatar
    Sevgili arkadasim zahmetin ve ilgin icin Allah razi olsun.

    Duanin makbul oldugu zamanlar belli, az/cok biliyoruz. Orda bir sorun yok zaten. Yeniden hatirlattigin icin tesekkür ederim arkadasim.

    Zühre yildizi ile alakali metinden hic birsey anlamadim. Yine bir baglanti kuramadim. Daha cok burclarla alakali bir aciklama.
    Kaynagi neresi acaba?



    Sorularlaislamiyet sitesinde ayni konuyu gördüm ve onlardan konuya aciklik getirmelerini rica ettim. Cok sacma bir cevap aldim.Register




    ... yazmış:
    > İsim : ...
    > E-Mail : ...
    > Tarih : 05-Ekim-2009
    > IP : ...
    > Konu : diger
    >
    > Sayin yetkililer, sitenizde ki bu sayfada verilen cevabi anlayamadim.
    > Register
    > Zühre yildizi ve dua vakitleri arasinda bir baglanti kuramadim. Genis
    > bir aciklama yaparsaniz, aydinlanmama yardimci olursaniz cok memnun
    > olacagim. Simdi den tesekkürlerimi sunuyorum. Kolay gelsin. Allaha
    > emanet olun. Selam ve dua ile
    >




    Ahmet bey tarafindan gelen cevap:

    Evet bazıları bu vakitte dua etmenin faydasını sormuş, biz de ilgili
    cevabı verdik. Siz de Allaha emanet olunuz, Allah razı olsun.
    Selam ve dua ile....



    Vay bee birileri sormus ve gerekli cevabi vermisler, cok aciklayici bir cevap oldu Register
  6. Yazan: Pedaliza
    No Avatar
    Ya ben kavrayamadım gerçektende...bunu kendi kurs hocama sorcam muhakkak

    dua etmek için haşa yarabbi pazarlık yapmak gibi bişey bu :((

    soruyu soranda çekti gitti hee Register
  7. Yazan: YildizZB
    No Avatar
    ismimi okudum kostum hemen Register , bense hic birsey anlamadim :(
  8. Yazan: Sari Menekse
    No Avatar
    Durum nedir arkadasim, sordunmu kurs hocana?
  9. Yazan: Pedaliza
    No Avatar
    Yok arkadaşım be :( bu dönem başlayamadım henüz...ama konu aklımda ilk gördüğüm yerde sorcam inşallah Register


  1. Yazan:
    no avatar


    REKLAM



Benzer Konular

  1. Sahur Vakti Ne Zamandır
    Konuyu Açan: Nerissa-Su, Forum: İslami Sorular Ve Cevaplar.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 20.07.2012, 10:18
  2. Kaç Zamandır
    Konuyu Açan: MiSS-FENER, Forum: Derin Duygular.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 04.01.2011, 09:53
  3. Kurbanın Vakti Ne Zamandır?
    Konuyu Açan: HaNıM aGa, Forum: İslam Genel.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 04.10.2010, 01:54
  4. Orucun Başlama Vakti Ne Zamandır
    Konuyu Açan: Gül_yarasi, Forum: İslami Sorular Ve Cevaplar.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 13.08.2010, 19:59
  5. N zamandır
    Konuyu Açan: Baby GirL, Forum: Karikatürler.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj : 20.01.2006, 22:13

copyright

Soru Cevap

grafimx