6,7,8 yapım kuşağı

  1. 6. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM

    NASIL ÜRETELİM:Öğrenciler gruplara ayrılır ve tasarımlar içerik,estetik,görsel,kullanışlılık,boyut,malzeme, özellikler açılarından değerlendirilir ve tartışılır,öncelik sırasına konur,yapım aşaması ve zamanlaması yapılır,bu gelişmeler formlara kaydedilir,isteyenlere 3 boyutlu çizim veya renklendirme, ölçülendirme yaptırılır.Öğretmen bu bölümde tasarım için kullanacağı araç ve gereçleri sınıfa getirerek bilgi verir.Karşılaştıkları sorunlarda öğretmenden yardım alır.

    TASARIMIMI ÜRETİYORUM : Öğrenci tasarımını ortam,araç gereç,mali,fiziki,açılardan yapabilecek durumdaysa yapması için teşvik edilir.Bu süreçte bile öğrenci sürekli tasarımını geliştirmesi ve değiştirmesi için teşvik edilir. İş güvenliği koşulları bilgisi verilir.Öğretmen rehberdir, araç,gereç bulmada ve araç kullanılmasının öğretilmesinde yol gösterir . tasarımı erken biten yada yapmayan öğrenciler ne yapacak sorusuna cevap olarak o öğrenciler yeni bir tasarıma başlayacak. Yine aynı yöntem izlenecek yani tasarım bireysel ve grup olarak değerlendirildikten sonra isterse yapabilecek. Tabii öğrencileri sıkı takip etmek gerek tasarımı hafife alıp kaynatmak isteyenler belirlenip uyarılıp teşvik edilmeli.

    7. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM

    ÜRETİYORUM : Belirlediği tasarımın genel genel özelliklerini listeler.Niçin,kim,biçim,işlev,kullanışlı mı sorularına cevap arar ve yazar.Tasarımını estetik,yapısal,boyut,renk,vb. açısından belirler.Taslak tasarım çizimini yapar.Tasarımını malzeme, doku,ağırlık,taşıma vb. özelliklere göre inceler ve listeler ve bunları sınıfta tartışır. Yapım resmine son şeklini verir,tüm ayrıntıları gösterir.Tasarımı araç-gereç-yöntem ve teknikler açısından planlar. Tüm işlemler bittiğinde yapıma başlar ama önce alet ve araçları tekniğine uygun,güvenli kullanmayı öğretmeni rehberliğinde öğrenir.Uygulamasını yapar.Yaptıklarını günlüğe yazar.Yaptığını işlev ve estetik açıdan değerlendirir.test eder.Eğer değişiklik yapacaksa nedenlerini yazar.Öz değerlendirme formunu doldurur.Gelecek yıl gerekli olacaktır. Görüldüğü gibi geçen yıldan daha gelişmiş bir tasarım yapması amaçlanır.

    8. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM

    ÜRETELİM TANITALIM :Seçtiği tasarımı gerçekleştirmeden önce değiştirebilir,geliştirebilir ve bunun için tartışır grubuyla. Sonuçta tasarımın genel özelliklerini belirler biçim, boyut,renk,fonksiyon vb. bunları listeler.Bu taslak tasarımını öğretmeniyle tartışır problem ve sorunları çözerler.Geliştirmek için çalışmalar yapar.ÖZGÜN ÇALIŞMA olduğu SONUCUNA VARILIRSA yapması istenir.İşlem basamaklarını,araç-gereç-teknik ve yöntemleri belirler.Bunları nasıl yapacağını öğretmeniyle tartışır ve öğrenir. Tasarımını yapar.Yaptığını test eder ,değerlendirir ve gerekirse değişiklikler yapar.İNOVASYON hakkında öğretmenden bilgi alır ve buna göre marka-logo-reklam-ambalaj-vb. özellikleri belirle ve PAZARLANABİLİR duruma getirir. Görüldüğü gibi öğrenciden düşünce ve hayal gücünü kullanarak yeteneği ve ilgi alanı doğrultusunda tasarım yapması hedefleniyor.

    Yapım Kuşağında Neler Yapılır...
    Tüm çalışmalar tasarım sürecine göre sıralanarak yapılır.
    *Düşünce öğrenciye özgün olmalı..
    *Merak, hayal ettiği ve geliştirmek istediğin ne varsa onu ele almalı
    *Hayal, düşünce ve tasarım yapmak istediği konu günümüz şartlarında çalışabilmeli.
    *Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımalıdır
    *Etkinlik sürecinde yapilan tüm çalismalar kayit altina alinir. Yani tasarım günlüğü yazılır..
    *Bireysel çalismalarda yazilanlar ürün dosyasina konur.
    *Grup çalismalari sergi kurallarına uygun düzenlenir. Ürünü kendisi yada maketi yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb. çalışmalar yapıştırılır.
    *Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik resim kaygısı taşınmaz.
    *Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler.
    *Öz değerlendirme formu doldurulur.
    *En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatır.

     

     

    karakaya26 - 21.02.2011 - 19:08
  2. ya ban örnek lazımmmm

     

     

    3556754ee - 16.03.2011 - 14:56
  3. hemde acilllllllll

     

     

    3556754ee - 16.03.2011 - 14:57
  4. benim bu derse gıcık olduğum kadar kimse gıcık olamaz ııı

     

     

    kelebek güzeli - 16.03.2011 - 15:21
  5. bence çok güzel kelebek güzeli ...

     

     

    mancc - 08.03.2012 - 21:59
  6. ben okumaya geldim

     

     

    mancc - 08.03.2012 - 22:04
  7. kelebek güzeli senin gibi eğlenmeye gelmedik not .* her ders sevilir tatlımRegister ne oldu mor t oldun mu**

     

     

    mancc - 08.03.2012 - 22:07



Benzer Konular

  1. gök kuşağı
    Konuyu Açan: şefkat_hamiyet, Forum: Çiçek Resimleri.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 15.09.2013, 17:50
  2. Gök Kuşağı
    Konuyu Açan: Nerissa-Su, Forum: Manzaralar.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj : 09.09.2011, 22:45
  3. Gök Kuşağı
    Konuyu Açan: Nerissa-Su, Forum: Her Telden Resimler.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 01.12.2009, 18:45
  4. Makinamdan Gök Kuşağı
    Konuyu Açan: SU-PERISI, Forum: Manzaralar.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj : 13.06.2007, 12:03
  5. Gök Kuşağı Fırlatmak
    Konuyu Açan: SoN-GüL, Forum: Yaşam Hikayeleri.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 24.03.2007, 14:56

copyright

Soru Cevap