Maket Yapımında Püf Noktalar

  1. MAKET YAPIMI İÇİN GEREKLİ MALZEMELER:

    1-Maket parçalarını yerinden ayırmak için yan keski,
    2-Çeşitli kalınlıkta fırçalar,
    3-Maket bıçağı,
    4-Çok ince zımpara,
    5-Cımbız,
    6-Almış olduğunuz makete göre boya, inceltici, dolgu macunu ve yapıştırıcı.

    Maketin yapımına başlamadan önce ılık suda hafif şampuanlı pamuklu bir bez kullanarak yıkamanızda yarar vardır, zira bu malzemelerin basımında kalıpları zaman zaman yağlanmaktadır. Bu durumda maketinize sürdüğünüz boyadan çok iyi bir sonuç alamazsınız.
    Makette boya işlemini parçaları birleştirmeden yapmanız önerilir aksi takdirde boyamanız oldukça güçleşebilir ama aynı renge boyanacak parçaları birleştirmekte sakınca yoktur hatta daha uygundur.
    Montaj esnasında, özellikle büyük maketlerde, hafif aralıklar oluşabilir, bu sizin şevkinizi kırmaya yeterlidir. Bunun da çaresi dolgu macunudur. Dolgu macununu tatbik edip kurumasını bekledikten sonra ince bir zımpara kullanarak yüzeyi tekrar orijinal görünümüne getirebilirsiniz.
    Maket ile uğraşırken hiçbir zaman acele yani kısa sürede bitirmeyi düşünmeyin çünkü bu size iyi bir eser meydana getirmenizi engeller. Düzenli ve sabırlı bir çalışma size ve başkalarının gözüne hoş görünen güzel bir maket yaratmanızı sağlar.

    MAKETTE ESKİTME

    Belirli bir maketi benzerlerinin oluşturduğu bir grupta farklı kılan nedir diye düşünüldüğünde akla ilk gelen boyama ve çıkartmadır. Peki bazı maketlerin göze batmasını sağlayan farklılık nedir? Eskitme...
    Hiç eskitme yapılmamış maketler bir başka deyişle fabrika çıkışı maketlerde göze hoş görünür ancak maket yarışmalarında gerçeğe çok uygun eskitme yapılmış modeller daha çekici olur. Ancak burada önemli olan en fazla özen ve itina yani gerçeğe en uygun olmasıdır.
    Her makette eskitme yapılabilir. Modelciler egzoz lekeleri, sıçramış çamur, pas vb. gibi her şeyi eskitme terimiyle belirtirler.
    Eskitmeye başlamadan önce maketini yapacağınız modelin fotoğrafları incelenmelidir. Genellikle otomobiller temiz, tanklar ise kirlidir. Uçak ve gemiler ise ne tanklar kadar kirlidir ne de otomobiller kadar temizdir.
    Zırhlı araçlar çok çabuk kirlenebilir. En basit bir tatbikat veya arazi operasyonunun bile bir zırhlı aracın kolaylıkla berbat görünmesine neden olabilir. Hareket halindeki bir tank toprağı ve tozu yerden kaldırarak sadece kendi üzerine değil onu takip eden diğer araçların üzerine de sıçratır ama çoğunlukla kendi üstüne biriktirir. Tekerlekler çamurlanır ve zamanla paletler paslanabilir. Gördüğünüz gibi eskitme gerçekçi bir maketin yaratılmasındaki en önemli öğedir.

    ESKİTMELERDE KULLANABİLECEĞİNİZ MALZEMELER

    Piyasalarda çok çeşitli renklerde pastel boyalardan yararlanmak mümkündür. Modelinizde yapacağınız eskitme için en uygun renklerden bazıları beyaz, açık gri, orta gri, sarı, toprak rengi, kahvemsi sarı, kırmızı, koyu kahve, ve siyahtır. Örneğin pas lekeleri için kırmızıya yakın olan renkler, kahve tonları; is ve gres lekeleri için koyu kahve ve siyahı kullanabilirsiniz.
    Pastelleri toz haline getirmeden kesinlikle modelinize sürmeyin. Pastelleri çok ince bir zımpara ile toz haline getirebilirsiniz. Toz haline getirdiğiniz pastelleri ucu küt bir fırça veya pamuklu çubukla tatbik edebilirsiniz. Uçak üzerindeki egzoz lekeleri için kırmızımsı kahve, orta gri ve siyah tonların karışımı uygundur. Küt fırçayı yapılan bu karışıma daldırın sonra egzozun çıkış doğrultusuna göre doğal bir yaylım gösterecek şekilde sürün egzozdan uzaklaştıkça egzoz gazlarının dağıldığını belirtmek için fırçayı daha az bastırın. Küt fırçayla uygulanan pastel tozlar egzoz ve is lekeleri için mükemmeldir. Bu işlemden sonra bir pamuk parçasıyla pastel tozlarını dağıtın ki daha güzel bir görünüm elde etmiş olasınız.

    UÇAKLARDA ESKİTME YAPABİLECEĞİNİZ NOKTALAR

    Gerçek uçaklarda montaj veya boyadan yeni çıkmışlar haricinde az da olsa eskitme görülür. Örneğin gres yağından oluşan lekeler, uçarken havanın neden olduğu aşınmalar, silah barutundan oluşmuş lekeler, egzoz is lekeleri, uzun süre güneş altında kalmaktan solan renkler, lastiklerin yıpranmaları gibi.


    TANKLARDA ESKİTME YAPABİLECEĞİNİZ NOKTALAR

    Namlu ucundaki barut lekeleri, paletlerdeki pas, tekerleklerin çevresinde biriken çamur, yıpranmaya en müsait dördüncü teker, yakıt deposu dolum kapağının çevresindeki izler, egzoz çıkışındaki geniş is lekeleri, kapaklardaki aşınma, tank personelinin tutunarak tankın üzerine çıkarken aşındırdıkları kısımlar ve tankın üzerine sinmiş toz ve çamur.

    GEMİLERDE ESKİTME YAPABİLECEĞİNİZ NOKTALAR

    Bacalardaki is,borular ve panel çizgilerindeki paslanmalar, panelle üzerindeki tuz lekeleri, solmuş ahşap güverteler, halatın dolandığı yerlerdeki gres izleri, çıpa zincirinin bıraktığı izler ve oradan aşağıya doğru oluşan pas izleri.

    TEKERLEKLER HAKKINDA

    Eskitme yapılmış tekerlekli araçlarda tekerleklerin gerçekçi gözükmesi için çok ince bir zımpara ile lastiğin altında yani yere değen kısmında çok ince bir inceltme yapıp aracın yola oturduğunu canlandırabilirsiniz ve lastiğin yola değen kısımlarını da hafifçe zımparalayıp gerçekçilik kazandırabilirsiniz. Aynı durum uçak tekerlekleri için de geçerlidir.

    SON SÖZ

    Maket yapımında sabır her zaman ön plandadır, sabır ; daima temiz çalışma ve üreticiliği sağlar.

     

     

    MiSS-FENER - 26.03.2009 - 18:20



Benzer Konular

  1. Reçel Yapımında Püf Noktaları
    Konuyu Açan: Nerissa-Su, Forum: Genel Bilgiler Ve Püf Noktaları.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 15.08.2011, 19:21
  2. Avatar Yapımında Hata
    Konuyu Açan: Bilmiyorumm, Forum: Grafik Genel.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj : 21.05.2011, 16:09
  3. Turşu Yapımında Püf Noktalar
    Konuyu Açan: AYIŞIĞI, Forum: Genel Bilgiler Ve Püf Noktaları.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 04.08.2010, 15:26
  4. Maket Yapımında Termistör Nedir
    Konuyu Açan: MiSS-FENER, Forum: Hobiler.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 27.05.2009, 18:08
  5. Mum Yapımında Güvenlik Önlemleri
    Konuyu Açan: MiSS-FENER, Forum: Hobiler.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 20.02.2009, 17:43

copyright

Soru Cevap