REKLAM




+ Konuyu Cevapla

Günümüzde Kullanılan Hücre Teorisi

  1. Yazan: Garip07
    Garip07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    REKLAM


    Günümüzde Kullanılan Hücre Teorisi



    Günümüzde kullanılan hücre teorisine göre;
    1- Bütün canlılar, bir ya da daha çok hücreden oluşur.
    2- Hücre, canlının en küçük görev ve yapı birimidir.
    3- Hücre, kendinden önceki hücrelerin bölünmesiyle oluşur.
    4- Hücrede, canlıya ait bilgileri taşıyan maddeler (DNA) bulunur.

    1. Alternatif Etkinlik : Mikroskobun Keşfi (Öğretmen Kitabı – 19)
    Amaç : Mikroskobun keşfi ile ilgili verilen bilgilerin değerlendirilmesi ve
    soruların cevaplandırılması.
    Yapılacaklar : • Etkinlikte verilen metin öğrencilere okutulur.
    • Metnin sonundaki sorular öğrencilere yöneltilir.
    • Alınan cevaplarla öğrencilerin düşüncelerini paylaşmaları ve mikroskobun önemini algılamaları sağlanır.

    1. Etkinlik : Canlının En Küçük Yapı Birimi (Ders Kitabı – 19)
    Amaç : 1. Aşamanın amacı bitkilerin hücrelerden oluştuğunun kavranmasıdır.
    2. Aşamanın amacı ağız içi epitel hücresinin temel kısımlarını görerek hayvan hücresini tanımak.
    Yapılacaklar : • I. Aşamada;
    – Öğrenciler gruplara ayrılır.
    – Etkinlik sırasında bistüri kullanılacağı için öğrenciler uyarılır.
    – Soğan bistüri yardımıyla dörde bölünür.
    – Bir parça soğanın bir yaprağı çıkartılır ve pens yardımıyla soğanın bu yaprağından zarı ayrılır. Ayrılan zar büyüteç ile incelenir.
    – İncelenen zar üç parçaya ayrılır ve her biri birer lam üzerine konur.
    – Damlalık yardımıyla birinci lama bir damla su, ikinci lama bir damla yeşil gıda boyası, üçüncü lama bir damla siyah mürekkep damlatılır. Arada hava kabarcığı kalmayacak şekilde üzerine lamel kapatılır.
    – Hazırlanan örnekler mikroskopta incelenir ve gözlemler deftere çizilir.
    – Etkinlik sonunda öğrencilerin hücre duvarı, hücre zarı ve çekirdeği gözlemlemeleri beklenir.
    – Soğan zarında görülen yapıların hayvanlarda bulunup bulunmadığı sorulur.
    • II. Aşamada;
    – Temiz bir lamın üzerine damlalık yardımıyla bir damla su damlatılır.
    – Yanağın üç yüzeyi ya da dilin üst kısmı kürdanla hafifçe sıyrılır
    – Yanak veya dilden örnek alınırken dokulara zarar vermemeleri konusunda öğrenciler uyarılır..
    – Kürdanın ucu ile lam üzerindeki su damlacığı içerisinde bir süre küçük daireler çizilir.
    – Damlacığın üzerine hava kabarcığı kalmayacak şekilde lamel kapatılır ve mikroskopta incelenir.
    – Öğrenciler mikroskopta üst üste binmiş hücre kümeleri görebilir ve bunlardan birine dikkatleri çekilir.
    – Hazırlanan örnekteki lamelin kenarına damlalık yardımıyla metilen mavisi damlatılır ve örnek yeniden incelenerek gözlemler deftere çizilir.
    • Bitki ve hayvan hücrelerine ait gözlemlenen resimler öğrencilere çizdirilir ve kendi resimleriyle gerçek resimler karşılaştırılır.
    • Gözlenen hücrelerin gerçekte üç boyutlu olduğu fakat mikroskopta iki boyutlu göründüğü belirtilir.
    • İnsan hücrelerinin hayvan hücresi olup olmadığı konusunda insanların da memeli hayvan olduğu vurgulanır.
    • Sonuca Varalım Kısmında;
    – Soğan zarı hücresi köşeli, epitelyum hücre dairesel.
    – Soğan zarı hücresinde hücre duvarı bulunur, epitelyum hücrede bulunmaz.
    – Bitki hücreleri ve hayvan hücrelerinde gözlenen yapılardan bazıları ortak olarak bulunur.

    4. Etkinlik : İki Dost Hücre (Çalışma Kitabı – 13)
    Amaç : Hikaye okutularak soruları cevaplamaları istenir. Bu sayede bitki ve hayvan
    hücresinin temel kısımlarını ve bu hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenmeleri sağlanır.
    Yapılacaklar : • Tahta iki kısma bölünür. Birinci kısma bitki ve hayvan hücresinin
    benzerlikleri, ikinci kısma da bitki ve hayvan hücresinin farklılıkları öğrenciler sayesinde yazdırılır.
    • Hikayeden faydalanılarak hücrede bulunan yapılar ve görevlerinin neler olduğu açıklanır.
    • Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar açıklanır.

    5. Etkinlik : Doğru Çıkış Hangisi? (Çalışma Kitabı – 14)
    Amaç : Verilen soru ve cümlelerin doğruluğunun kontrol edilmesini sağlamak.
    Yapılacaklar : • Bu etkinlik ödev olarak verilir.
    • Cümlelerin doğru veya yanlış olması durumuna göre doğru çıkış 1.
    çıkıştır.

    6. Etkinlik : Hücrelerdeki Benzerlik ve Farklılıklar (Çalışma Kitabı – 15)
    Amaç : Bitki ve hayvan hücrelerinin benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesini
    sağlamak.
    Yapılacaklar : • Bu etkinlik ödev olarak verilir.
    • Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar yazılır.

    7. Etkinlik : İstasyon Etkinliği (Çalışma Kitabı – 15)
    Amaç : Hücreyle ilgili temel kavramların uygulanmasının sağlanması.
    Yapılacaklar : • Sınıfta üç grup oluşturulur ve gruplara isim verilir.
    • Sınıf içinde bitki ve hayvan hücresine ait üç istasyon kurulur.
    • Hikaye İstasyonu; Birinci istasyonda hücreleri anlatan hikaye yazılır.
    • Resim İstasyonu; İkinci istasyonda hücreleri tanıtan resim çizilir.
    • Slogan İstasyonu; Üçüncü istasyonda hücreyle ilgili slogan yazılır.
    • Her istasyondaki bekleme süresi en fazla 5 dakikadır.
    • Elde edilen ürünler sınıf panosunda sergilenebilir.


    Facebook




    Üyelik

  2. Yazan: begüm292827
    No Avatar
    Günümüzde Kullanılan Hücre Teorisi




    Günümüzde Kullanılan Hücre Teorisi


    Günümüzde kullanılan hücre teorisine göre;
    1- Bütün canlılar, bir ya da daha çok hücreden oluşur.
    2- Hücre, canlının en küçük görev ve yapı birimidir.
    3- Hücre, kendinden önceki hücrelerin bölünmesiyle oluşur.
    4- Hücrede, canlıya ait bilgileri taşıyan maddeler (DNA) bulunur.

    1. Alternatif Etkinlik : Mikroskobun Keşfi (Öğretmen Kitabı – 19)
    Amaç : Mikroskobun keşfi ile ilgili verilen bilgilerin değerlendirilmesi ve
    soruların cevaplandırılması.
    Yapılacaklar : • Etkinlikte verilen metin öğrencilere okutulur.
    • Metnin sonundaki sorular öğrencilere yöneltilir.
    • Alınan cevaplarla öğrencilerin düşüncelerini paylaşmaları ve mikroskobun önemini algılamaları sağlanır.

    1. Etkinlik : Canlının En Küçük Yapı Birimi (Ders Kitabı – 19)
    Amaç : 1. Aşamanın amacı bitkilerin hücrelerden oluştuğunun kavranmasıdır.
    2. Aşamanın amacı ağız içi epitel hücresinin temel kısımlarını görerek hayvan hücresini tanımak.
    Yapılacaklar : • I. Aşamada;
    – Öğrenciler gruplara ayrılır.
    – Etkinlik sırasında bistüri kullanılacağı için öğrenciler uyarılır.
    – Soğan bistüri yardımıyla dörde bölünür.
    – Bir parça soğanın bir yaprağı çıkartılır ve pens yardımıyla soğanın bu yaprağından zarı ayrılır. Ayrılan zar büyüteç ile incelenir.
    – İncelenen zar üç parçaya ayrılır ve her biri birer lam üzerine konur.
    – Damlalık yardımıyla birinci lama bir damla su, ikinci lama bir damla yeşil gıda boyası, üçüncü lama bir damla siyah mürekkep damlatılır. Arada hava kabarcığı kalmayacak şekilde üzerine lamel kapatılır.
    – Hazırlanan örnekler mikroskopta incelenir ve gözlemler deftere çizilir.
    – Etkinlik sonunda öğrencilerin hücre duvarı, hücre zarı ve çekirdeği gözlemlemeleri beklenir.
    – Soğan zarında görülen yapıların hayvanlarda bulunup bulunmadığı sorulur.
    • II. Aşamada;
    – Temiz bir lamın üzerine damlalık yardımıyla bir damla su damlatılır.
    – Yanağın üç yüzeyi ya da dilin üst kısmı kürdanla hafifçe sıyrılır
    – Yanak veya dilden örnek alınırken dokulara zarar vermemeleri konusunda öğrenciler uyarılır..
    – Kürdanın ucu ile lam üzerindeki su damlacığı içerisinde bir süre küçük daireler çizilir.
    – Damlacığın üzerine hava kabarcığı kalmayacak şekilde lamel kapatılır ve mikroskopta incelenir.
    – Öğrenciler mikroskopta üst üste binmiş hücre kümeleri görebilir ve bunlardan birine dikkatleri çekilir.
    – Hazırlanan örnekteki lamelin kenarına damlalık yardımıyla metilen mavisi damlatılır ve örnek yeniden incelenerek gözlemler deftere çizilir.
    • Bitki ve hayvan hücrelerine ait gözlemlenen resimler öğrencilere çizdirilir ve kendi resimleriyle gerçek resimler karşılaştırılır.
    • Gözlenen hücrelerin gerçekte üç boyutlu olduğu fakat mikroskopta iki boyutlu göründüğü belirtilir.
    • İnsan hücrelerinin hayvan hücresi olup olmadığı konusunda insanların da memeli hayvan olduğu vurgulanır.
    • Sonuca Varalım Kısmında;
    – Soğan zarı hücresi köşeli, epitelyum hücre dairesel.
    – Soğan zarı hücresinde hücre duvarı bulunur, epitelyum hücrede bulunmaz.
    – Bitki hücreleri ve hayvan hücrelerinde gözlenen yapılardan bazıları ortak olarak bulunur.

    4. Etkinlik : İki Dost Hücre (Çalışma Kitabı – 13)
    Amaç : Hikaye okutularak soruları cevaplamaları istenir. Bu sayede bitki ve hayvan
    hücresinin temel kısımlarını ve bu hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenmeleri sağlanır.
    Yapılacaklar : • Tahta iki kısma bölünür. Birinci kısma bitki ve hayvan hücresinin
    benzerlikleri, ikinci kısma da bitki ve hayvan hücresinin farklılıkları öğrenciler sayesinde yazdırılır.
    • Hikayeden faydalanılarak hücrede bulunan yapılar ve görevlerinin neler olduğu açıklanır.
    • Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar açıklanır.

    5. Etkinlik : Doğru Çıkış Hangisi? (Çalışma Kitabı – 14)
    Amaç : Verilen soru ve cümlelerin doğruluğunun kontrol edilmesini sağlamak.
    Yapılacaklar : • Bu etkinlik ödev olarak verilir.
    • Cümlelerin doğru veya yanlış olması durumuna göre doğru çıkış 1.
    çıkıştır.

    6. Etkinlik : Hücrelerdeki Benzerlik ve Farklılıklar (Çalışma Kitabı – 15)
    Amaç : Bitki ve hayvan hücrelerinin benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesini
    sağlamak.
    Yapılacaklar : • Bu etkinlik ödev olarak verilir.
    • Bitki ve hayvan hücreleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar yazılır.

    7. Etkinlik : İstasyon Etkinliği (Çalışma Kitabı – 15)
    Amaç : Hücreyle ilgili temel kavramların uygulanmasının sağlanması.
    Yapılacaklar : • Sınıfta üç grup oluşturulur ve gruplara isim verilir.
    • Sınıf içinde bitki ve hayvan hücresine ait üç istasyon kurulur.
    • Hikaye İstasyonu; Birinci istasyonda hücreleri anlatan hikaye yazılır.
    • Resim İstasyonu; İkinci istasyonda hücreleri tanıtan resim çizilir.
    • Slogan İstasyonu; Üçüncü istasyonda hücreyle ilgili slogan yazılır.
    • Her istasyondaki bekleme süresi en fazla 5 dakikadır.
    • Elde edilen ürünler sınıf panosunda sergilenebilir. [/B]


  1. Yazan:
    no avatar


    REKLAM



Benzer Konular

  1. Hücre Cekirdegi - Hücre çekirdeğinin Önemi Hakkinda
    Konuyu Açan: Leyl-i Lal, Forum: Biyoloji.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 11.02.2013, 16:34
  2. Hücrenin Keşfi Ve Hücre Teorisi
    Konuyu Açan: Garip07, Forum: Çevre Bilimi.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj : 19.12.2010, 12:02
  3. Prokaryot hücre ile ökaryot hücre arasındaki farklar
    Konuyu Açan: Leyl-i Lal, Forum: Biyoloji.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 15.11.2010, 13:01
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 29.10.2010, 20:21
  5. Hücre Teorisi
    Konuyu Açan: MiSS-FENER, Forum: Biyoloji.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 31.08.2010, 03:21

copyright

Soru Cevap

izmit düğün salonları - grafimx