REKLAM




+ Konuyu Cevapla

Autocad Modify Araç Çubuğu

  1. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    REKLAM


    Lengthen: Nesnelerin uzunluklarýný deðiþtirmeye yarayan komuttur.
    MODIFY ARAÇ ÇUBUÐU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Lengthen LenRegister LengthenRegister

    Komut satýrýndaki görüntüsü
    Command: Lengthen Register
    Select an object or [DElta/Percent/Total/DYnamic]:

    Lengthen komutu yardı;mıyla çizmiş olduğumuz nesnelerin boylarını çeşitli yöntemlerle uzatabilir yada kısaltabiliriz.Uzatma yada kısaltma işlemi mouse yardımıyla,mesafe girişiyle,yüzde ifadeyle yada toplam uzunluk belirtilerek gerçekleşir.Bunlardan bunlardan en önemlisi olan mesafe girişi yardımıyla nesne boyunu değiştirmeyi anlatacağım,diğer parametrelerde aynı mantık ile çalışır, sadece yöntem farkı vardır.
    Aşağıdaki doğruyu istediğimiz uzunluk değerinde uzatalım.

    Register

    Command:
    Lengthen Register
    Select an object or [DElta/Percent/Total/DYnamic]: deRegister
    Enter delta length or [Angle] <5.0000>: 5 Register (Uzunluk belirtilir)
    Select an object to change or [Undo]: ( doğru seçimi yapılır)
    Register
    NOT:
    Eğer doğrumuz kısaltılacaksa uzunluk eksi olarak belirtilir.




    Delta: Yukarıda uygulamasını yaptığımız gibi nesneleri uzaklık belirterek uzatır veya kısaltır.
    Percent: Nesneleri Yüzde % biçiminde uzatır veya kısaltır.
    Total: Nesnelerin toplam uzunluğu belirtilir ve bu belirttiğimiz uzunlukta değişim yapılır.
    Dynamicl: Mouse yardımıyla uzatma veya kısaltma yapılır.




    Facebook




    Üyelik

  2. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Trim: Çizim nesnelerinin en yakın temas noktasına kadar olan kısımını çizimden silmeye yarayan komuttur,kısmi kesim işlemide diyebiliriz.Çizimde istenmeyen yerleri trim komutuyla rahatlıkla silebiliriz.AutoCAD komutları arasında en önemli komutlardan birisidir,hatta dahada ileri gidip AutoCAD in en önemli komutuda diyebiliriz.... Register
    MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Trim TrRegister TrimRegister

    Komut satırındaki görüntüsü
    Command: TrimRegister
    Current settings: Projection=UCS, Edge=None
    Select cutting edges ...

    Select objects: (Silinecek nesne veya nesnelerimize temas halindeki bütün nesneler seçilir)Register
    Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]: (İstenmeyen nesneler teker teker seçilerek silinir)





    Aşağıdaki çizim nesnemizde kırmızı renk ile gösterilen yerleri trim komutuyla silelim.
    Register

    Command:
    TrimRegister
    Current settings: Projection=UCS, Edge=None
    Select cutting edges ...

    Select objects: 1 found, 2 total
    Select objects: 1 found, 3 total

    Select objects: (Silinecek nesne veya nesnelerimize temas halindeki bütün nesneler seçildi)Register
    Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]:
    Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]:
    Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]:
    Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]: (Yukarıdaki üç satırda istenmeyen nesneler teker teker seçilerek silindi) Register
    Register
    Project: Farklı eksen durumlarını ayarlamaya yarar
    Edge: Nesnelerin temas etme yada etmeme durumları belirlenir.Hayali doğrular yardımıyla gerçekleşir.
    Undo: Yapılan işlem geri alınır.


  3. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Extend: Herhangi iki nesneyi birbirine temas edecek şekilde uzatan komuttur.
    MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Extend ExRegister ExtendRegister



    Komut satırındaki görüntüsü
    Command: Extend Register
    Current settings: Projection=UCS, Edge=None
    Select boundary edges ...:

    Select objects: 1 found
    Select objects: (Temas edilmesi istenilen nesne seçilir)Register
    Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: (Uzatılmak istenilen nesne seçilir)







    Birbirine dik fakat temas etmeyen iki doğruyu birleştirelim.
    Register

    Command:
    Extend Register
    Current settings: Projection=UCS, Edge=None
    Select boundary edges ...:

    Select objects: 1 found
    Select objects: (Alttaki doğru seçilir)Register
    Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: (Uzatmak istediğimiz üstteki dikey doğru seçilir)
    Register




    Project: Farklı eksen durumlarını ayarlamaya yarar
    Edge: Nesnelerin temas etme yada etmeme durumları belirlenir.Hayali doğrular yardımıyla gerçekleşir.
    Undo: Yapılan işlem geri alınır.


  4. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Register Break at Point:Nesneleri istenilen yerden ikiye ayırma işlemidir..


    Break at point komutuna Break komutunun daraltılmış şeklide diyebiliriz.Bir sonraki dersimizin uygulamasını yaptığınızda bunun nedenini daha iyi anlayacaksınız.
    Break at point komutu tanımındada belirttiğimiz gibi herhangi bir çizim nesnesini istenilen noktadan itibaren ikiye ayırmaya yarar.
    Örnek olarak bir doğru çizin ve komut satırına select yazıp onayladıktan sonra çizmiş olduğunuz doğruyu seçin.
    Register
    Gördüğünüz gibi çizmiş olduğumuz doğru tek bir parçadan oluşmaktadır.Şimdi bu doğrumuzu tek parça olmaktan kurtarıp birbirine bağlı iki doğru haline getireceğiz yani doğrumuzu istediğimiz bir noktadan,sürekliliği bozmadan ikiye ayıracağız.
    Doğruyu seçimden çıkarın ve Modify araç çubuğundan Break at Point komutunu çalıştırın ve aşağıdaki yolu izleyin.

    Select Object: (Doğrumuzu seçelim)
    Specify second break point or [First point]: f
    Specify first break point:(Doğrumuzun hangi noktadan itibaren ikiye ayrılacağı belirlenir,parçanın orta noktası veya istenilen herhangi bir nokta...)
    Specify second break point: @
    Bu işlemleri takip ettikten sonra komut satırına tekrar select yazıp onayalayın ve doğrumuzu tekrar seçmeyi deneyin. Doğrumuzun belirtmiş olduğumuz noktadan itibaren ikiye ayrıldığını göreceğiz...
    Register

  5. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Break:Nesneleri istenilen yerden koparmaya yarayan komuttur, ikiye ayırma işlemide denilebilir..
    MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Break BRRegister BreakRegister

    Break komutu yardımıyla çeşitli şekillerde nesnemizi koparabilir yada nesnemizi ikiye ayırabiliriz.özellikle Trim komutunun sınırlı kaldığı durumlarda parçayı ikiye ayırarak istenilen şekilde özel seçim yapabilme olanağı sağlamaktadır.
    Örnek olarak bir doğru çizelim ve Break komutu yardımıyla parçamızı ikiye ayıralım daha sonra çizmiş olduğumuz doğruyu herhangi bir yöntemle seçelim.Göreceğiniz gibi doğru artık ikiye ayrılmış olacaktır. Şimdi bu örneğimizi daha detaylı anlatalım...
    Çizim ekranına herhangi bir doğru çizin ve aşağıdaki yolu takip edin.
    Command: BreakRegister
    Select Object: (Doğru seçimi yapılır)
    Specify second break point or [First point]: F Register
    Specify first break point:(Doğrumuzun hangi noktadan itibaren ikiye ayrılacağı belirlenir,parçanın orta noktası veya istenilen herhangi bir nokta...)
    Specify second break point: @ Register
    Bu işlemleri takip ettikten sonra doğrumuzu herhangi bir yöntemle seçmeyi deneyin.Çizilen doğru belirtmiş olduğunuz noktadan itibaren ikiye ayrılmış olacaktır.
    Register

    Şimdi ise aşağıdaki doğru parçasını belirtilen noktalardan koparalım.
    Register



    Command: BreakRegister
    Select Object: (Doğru seçimi yapılır)
    Specify second break point or [First point]: F Register
    Specify first break point: (İşaretli noktalardan ilki seçilir)
    Specify second break point: (İşaretli noktalardan ikincisi seçilir)
    Sonuç aşağıdaki gibi olacaktır. Register
  6. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Chamfer: İki Doğru arasına pah kırmaya yarayan komuttur.Köşe kırma işlemide diyebiliriz.Buradaki iki doğrunun kesişmesi şart değildir.
    MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Chamfer ChaRegister ChamferRegister

    Komut Satırındaki görüntüsü
    Command: ChamferRegister
    (TRIM mode) Current chamfer Dist1 = 10.0000, Dist2 = 10.0000

    Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: D Register
    Specify first chamfer distance <10.0000>: (1.pahın uzunluğu belirtilir)Register
    Specify second chamfer distance <15.0000>:(2.pah&#253;n uzunlu&#240;u belirtilir) Register
    Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]:(Pah kırılacak doğrumuzun birincisi seçilir)
    Select second Line: (Pah kırılacak doğrumuzun ikincisi seçilir)



    Kesi&#254;en iki do&#240;ruya istedi&#240;imiz ölçülerde pah kıralım. Register
    Command: ChamferRegister
    (TRIM mode) Current chamfer Dist1 = 10.0000, Dist2 = 10.0000

    Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: D Register
    Specify first chamfer distance <10.0000>: 25 Register
    Specify second chamfer distance <15.0000>:35 Register
    Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: (X ekseni üzerindeki doğrumuz seçilir)
    Select second Line: (Y ekseni üzerindeki doğrumuz seçilir)
    Çizimin son hali [ ölçülendirmeler yok tabiki Register ]..... Register
    NOT: Yukarıdaki uzunlukları farklı eksen üzerindeki doğrulara da uygulayabiliriz.
    Chamfer komutunun parametrelerinden olan Polyline tek bir nesne durumunda olan çoklu çizgilere uygulanır,ve çizimin bütün köşelerine pah kırılır.Trim parametresi ise pah kırma işlemi yapılırken köşelerin kesişimi değişmeden iki nesne arasına pah kırılır.Chamfer komutu ile istenilen uzunluk ve açı değerlerindede pah kırılabilir.Bu işlemi gerçekleştirmek için Angle paramatresi kullanılır.Chamfer komutu çalıştırılıp Angle parametresi seçilirse ilk önce pah kırma uzunluğu daha sonra ise pah kırma açısı belirtilir ve doğrularımız seçilir.Sonuç olararak istenilen uzunluk ve açı değerlerinde pah kırma işlemi yapılmış olur...

  7. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fillet: Köşelere yuvarlatma veren komuttur.Burada nesnelerin kesişmesi önemli değildir.Fillet komutu nesneler kesişsede kesişmesede istenilen yuvarlatma yarıçapı belirtilip nesne seçimi yapıldığında bir köşeymiş gibi hareket edip iki nesne arasına istenilen yarıçap değerinde yuvarlatma oluşturur.
    MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Fillet FRegister FilletRegister


    Komut Satırındaki görüntüsü
    Command: FilletRegister
    Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000:

    Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: R Register
    Specify fillet radius <10.0000>:(Yuvarlatma yarıçapı belirtilir)Register
    Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: (Yuvarlatma yapılacak nesnemizin birincisi seçilir)
    Select second object: (Yuvarlatma yapılacak nesnemizin ikincisi seçilir)









    Kesişen iki doğruya istediğimiz bir yarıçap değerinde yuvarlatma verelim. Register
    Command: FilletRegister
    Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000:

    Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: R Register
    Specify fillet radius <10.0000>: 25 Register (Yuvarlatma yarıçapı belirtilir)
    Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: (Kesişen doğrulardan istediimiz birtanesini seçelim)
    Select second object: (İkinci doğrumuzu seçelim)

    Çizimin köşesine yuvarlatma verilmiş hali..... Register
    Fillet komutunun parametrelerinden olan Polyline tek bir nesne durumunda olan çoklu çizgilere uygulanır,ve çizimin bütün köşelerine yuvarlatma verilir.Trim parametresi ise yuvarlatma yapılırken köşelerin kesişimi değişmeden iki nesne arasına yuvarlatma yapılır.





  8. Yazan: HaNıM aGa
    HaNıM aGa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Explode:Tek bir nesneymi&#254; gibi hareket eden çoklu çizgileri patlatmaya ve parçalara ay&#253;rmaya yarayan komuttur..
    MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Register Explode XRegister ExplodeRegister


    Explode komutu basit ve fazla kullanılmayan bir komut gibi görünmesine rağmen komplex çizimlerde oldukça önemli bir komuttur.Bazı çizimlerde rectangle veya polygon gibi nesneleri kullanıp üzerinde kısmi silme veya seçme işlemi yapmak istediğimizde çizimin bütün elemanlarını silmek veya seçmek isteyecektir,bu gibi durumlarda explode komutunu kullanarak nesneleri parçalayabilir ve tek tek seçilir duruma getirebiliriz.
    Örnek olarak polygon ile bir ügen yada rectangle ile bir dikdörtgen çizin.Daha sonra çizmiş olduğunuz üçgeni veya dikdörtgeni erase komutunu kullanarak silmek isteyin.göreceksinizki erase yi tıklayıp nesne seçimi yapacağınızda nesnemizin tamamı seçili olacaktır ve herhangi bir silme işleminde çizimin tamamı silinecektir.Bu bileşikliği ortadan kaldırmak için explode komutunu tıklayıp parçalamak istediğimiz nesneleri seçmemiz yeterli olacaktır.Silme işlemini explode komutunu kullanıp nesneleri kopardıktan sonra denediğinizde artık bütün nesneler tek tek seçilir hale gelmiş olacakt&#253;r.
  9. Yazan: byHaktan
    No Avatar
    Emeğine sağlık çok önemli bir ders konusunu daha bizlerle paylaşmışsın abim teşekkürlerRegister


  1. Yazan:
    no avatar


    REKLAM



Benzer Konular

  1. Word Biçimlendirme Araç Çubuğu
    Konuyu Açan: FreddyKrueger, Forum: Office Dersleri ve Destek.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 07.03.2012, 16:11
  2. Araç Çubuğu
    Konuyu Açan: Melisbaşak, Forum: Soru - Cevap.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 13.08.2011, 13:28
  3. Autocad SOLİDS Araç Çubuğu
    Konuyu Açan: HaNıM aGa, Forum: AutoCAD.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj : 13.02.2010, 18:11
  4. Autocad Dimension Araç Çubuğu
    Konuyu Açan: HaNıM aGa, Forum: AutoCAD.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj : 04.01.2010, 03:17
  5. Araç Çubuğu Icon Set
    Konuyu Açan: AYIŞIĞI, Forum: Grafik Genel.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 07.11.2009, 10:13

copyright

Soru Cevap

grafimx