Görme Engellilere Uygun Etkinlikler

Görme Engellilere Uygun Etkinlikler nelerdir - Görme Engellilere Kur'an-ı Kerimleri ücretsiz dağıtıyor

Diyanet İşleri Başkanlığı, görme engellilere özel 'Braille' alfabesiyle hazırlanmış Kur'an-ı Kerimleri ücretsiz dağıtıyor Kabartma usulü ile yazıldığı için beş ciltten oluşan Kur'anların maliyeti 550 YTL'yi buluyor

Söz konusu vatandaşların Kutsal Kitap'ı okuyabilmelerine imkan sağlamayı amaçladıklarını belirten İstanbul Müftüsü Prof Dr Mustafa Çağrıcı, İstanbul'da duyurusunu yaptıkları Kitaplar için diğer şehirlerden gelecek talepleri de karşılayacaklarını söylüyor
Türkiye genelinde 450 bine yakın görme engelli bulunuyor Kur'an-ı Kerim okumayı öğrenmek için bu vatandaşlardan gelen talepleri dikkate alan Başkanlık, ihtiyaca cevap verebilmek için illerde kurs açıyor İstanbul Müftülüğü de bu yıl gelen istekler doğrultusunda İstanbul genelinde iki kursu faaliyete geçirdi Bayan ve erkek öğrencilere yönelik oluşturulan sınıflarda 40'a yakın öğrenci Braille alfabesiyle Kur'an öğreniyorİçlerinden hafızlık çalışanlar bile var Görme ve işitme engelli vatandaşlara da din hizmeti sunmak isteyen Diyanet, geçtiğimiz yıl pilot bölge olarak seçtiği İstanbul'da yaz kursları düzenledi Beklemedikleri oranda bir taleple karşılaştıklarını bildiren Müftü Çağrıcı, önümüzdeki yıl bu sayının daha da artırılacağı müjdesini verdi Kurslarda en büyük sıkıntının öğretici sorunu olduğunu ifade eden Çağrıcı, "Bu açığı kapatmak için gönüllü arkadaşlarımız kurslara alınarak Braille alfabesini öğrenecek Bunun yanında işitme engelliler için de aynı çalışma yapılacak" dedi Yetiştirilen hocalarla engelli vatandaşlara daha iyi bir din hizmeti sunulacağını dile getiren Çağrıcı, "Yıllarca bu kardeşlerimiz, 'siz görmüyorsunuz, işitmiyorsunuz' denilerek dinde muhatap kabul edilmemiş Oysa Kur'an'ı öğrenmeleri, namazlarını kılmalarıyla dini yönden muhatap kabul edilmeleri onları son derece mutlu ediyor" diye konuştu Çağrıcı, İstanbul'daki uygulamaların zamanla diğer şehirlerde de hizmete sokulacağını sözlerine ekledi
Mükremin Albayrak

Zaman

_________


Görme engelli bireylerin çevrelerini algılamaları ve bilgi toplamaları saglam
kalan duyularına dayalı olmaktadır görme engelli bireyler dokunma duyularından
genis ölçüde yararlanmaktadırlar bu duyunun kullanılması ise bu bireylere uygun özel
egitim yöntemlerine dayalı olarak kazandırılması gerekmektedir görme engelli
bireylerin çevreyi ve çevredeki uyaranları algılamada önemli olan bir diger duyum
organları isitmedir _sitme duyusu bu bireylerin sosyal iliskilerini sürdürmede önemlidir
ancak çevrede sürekli olarak sesli uyaranları bulmak her zaman mümkün degildir o
halde görme engelli bireylere götürülecek yasantılarda sesli uyaranlara da yer vermek
gerekmektedir _nsanlarla iletisim kurmada kullanılan konusma becerisine sahip
olmaları da görme engelliler için bir avantaj gibi görülebilir
görme engelli bireyler, tüm diger engellilerde oldugu gibi bazen engellerinden
bazen de toplumun anlayıssız tavrından dolayı engellerini daha fazla hissetmekte ve olumsuz yönde etkilenmektedir bu olumsuz etkilenmeyi en aza indirgemek veya
bunlarla bas edebilme becerisini kazandırmak için küçük yastan itibaren egitime
alınmaları gelisimleri açısından önemlidir
görme engeli dogal olarak bagımsız hareketi kısıtlamaktadır bunun göz önünde
tutularak, egitim programlarında yogun olarak islenmesi ve mümkün oldugunca erken
yaslarda baslanması gerekmektedir bu çocukların:
_ kavramsal gelisimde ya da bilissel yeteneklerde gecikme gözlenebilir
_ Özellikle soyut düsünmeyi gerektiren becerilerde daha basarısız olabilirler
_ alan kavramını vermek güçtür alana iliskin bilgiler daha çok dokunma
duyumu aracılıgıyla kazanılmaktadır
_ görme yetersizliginden kaynaklanan eksiklikleri diger duyu organlarını
kullanarak telafi etmeye çalısırlar
_ dikkat yogunlastırma, ince ayrıntıları fark etme yetenekleri gelismistir
_ sosyal faaliyetlere ilgilidirler
_ müzikle yakından ilgilenirler
_ bedensel ve zihinsel gelisimlerinde farklılık yoktur
_ bagımsız hareket edebilme becerileri sınırlıdır
_ bunun için egitim programları düzenlenirken bunlara dikkat emek gerekir
görme engelli Çocugun sınıfta degerlendirilmesi
görme yetersizligi olan çocuklar ögrenirken nesnelere dokunur, nesnelerin
çıkardıgı sesleri dinler, koklar ve tatlarına bakar Çocugun ögrenebilmesi için
dokunması, isitmesi, koklaması ve tat alması mutlaka faaliyete geçirilmelidirdiger
duyu organlarını kullanarak, çocugun yeni şeyler ögrenmesi mutlaka
cesaretlendirilmelidir
görme yetersizligi olan çocugun sınıfta olumsuz durumlarla karsılasmaması,
onun takılacagı ya da çarpabilecegi esyaların ve engellerin ayak altından kaldırılmasını
gereklidir Çocugun, kolayca esyaların yerlerini bulmasına yardım edebilecek
düzenlemeler de yapılabilir eger çocuk az gören ise, oturma ve çalısması sırasında
ısıgın dogrudan gözüne gelmemesine ve ısıgın kırılarak gözüne yansımasına özen
gösterilmelidir

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2665
favori
like
share