Okul Öncesi Drama Planı

Drama Planı - Okul Öncesi Drama Etkinliği - Drama Etkinlikleri - 2011 2012 Drama Planı - Drama Planı Örneği

Tarih ve yer: Bahçe
Öğrenciler: Sınıfın hepsi
İçerik: Çöpçü
Süre: 160 dk.
Yöntem ve teknikler: Rol oynama ve doğaçlama
Araçlar: Maske, uzun bir kıyafet, süpürge.
Kazanımlar:
Öğrenme-öğretme süreci:
1) Hazırlık aşaması: Öğrencilerin ısınması ve çöpçülük mesleği ile ilgili oyunlar oynatılması.
2) Canlandırma aşaması: Öğrencilerle birlikte bir hikayeyi canlandırma.
3) Değerlendirme aşaması: Soru sorma ve etkinlik yaptırma.

KAZANIMLAR

- Temizliğin ve çöpleri çöp kutusuna atmanın farkına varabilir.
- Çöp toplama konusunda yeni fikirler üretebilir.
- Çöpleri toplamanın yaşam içindeki önemini değerlendirebilir.
- Çöpleri çöp kutusuna atma konusunda sorumluluk üstlenebilir.
- Çöpçülerin yapmış olduğu hareketleri kendine özgü hareketlerle gösterebilir.
- Çöpçülerin yapmış olduğu hareketleri bedensel olarak ifade edebilir.

HAZIRLIK AŞAMASI

Öğretmen öğrencilerine çöp ve çöpçü komutları vererek onlara oyun oynatabilir. Çöp dediği zaman öğrenciler oturur çöpçü dediği zaman öğrenciler ayağa kalkar.

Öğretmen öğrencilerine rehberlik ederek onları nasıl hareket ettiklerini gösterir ve öğrencilerden de bu hareketleri yapmalarını ister. (Çöp süpürme hareketi veya çöp toplama hareketi.)

Öğretmen öğrencilerine gazete yada kağıt parçaları vererek onlardan bunları yuvarlamasını ister ve yapılan kağıtları kendisine göre bazı yerlere bırakır. Öğrencilerine bu kağıtların çöp olduğunu ve bunlar arsından onların geçmesini ister. Bu geçişleri zorlaştırmak için zıplayarak, koşarak, parmak uçlarında yürüyerek vb. şekillerde geçmesini ister.


CANLANDIRMA AŞAMASI

Öğretmen öğrencilere “Temiz park” adında bir hikaye anlatır:

“Şehrin birinde tüm çocukların oyun oynadığı çok güzel ve temiz bir park varmış. Çünkü çöpçü amcalar bu parkı her gün temizlermiş. Ancak bu durum mikropların hiç hoşuna gitmemiş ve aralarında bir plan yapmışlar. O sabah parka gelen çöpçü amcanın ellerine atlamışlar ve o gün çöpçü amcaya ellerini yıkamayı unutturup onu hasta etmişler ve ertesi gün çöpçü amca parkı temizlemeye gelmemiş. Bir gün iki gün derken etrafı çöpler kaplamış ve çöpler parkta çok olunca çocuklar parkta oynayamamış. B:u duruma çocuklar çok üzülmüşler ve kendi aralarında parkı temizleme kararı almışlar. Ertesi gün sabah erkenden kalkıp parka gitmişler ve el ele verip parkı güzelce temizleyip çöpleri parktan kovmuşlar. Çocuklar tertemiz olan parkta gülüp oynarken birde bakmışlar ki çöpçü amca iyileşip çıka gelmiş. Böylece çocuklar parktaki eski mutlu günlerine geri dönmüşler.”

Hikaye bittikten sonra öğretmen öğrencilere istedikleri rolleri verip hikayeyi tekrar anlattıktan sonra çocukların hikayeyi canlandırmasını ister.


DEĞERLENDİRME AŞAMASI

Bu aşamada öğretmen öğrencilere soru sorar. “Çöpleri neden çöp kutusunu atmalıyız, çöpleri çöp kutusuna atmazsak ne olur?” gibi sorular sorabilir. Bunun dışında öğrencilerden resim yapmasını isteyebilir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 3186
favori
like
share