AutoCAD Komutları

Auto CAD Komutları - AutoCAD Kısa Yol Tuşları - AutoCAD FonksiyonlarıResimler, değişik özellikte çizgilerin oluşturduğu şekiller kullanarak inşa edilir. Bu geometrik şekillerin her birine çizim öğesi denir.

Her çizim öğesi, çizimde referans kabul edilen geometrik özellikleri dikkate alınarak ve komut-mesaj satırında görüntülenecek mesajlara göre belirli bir işlem sırası takip edilerek çizilir.

SETTINGS (Ayar) Komutları:
Appertur: Öğe kenetlenme kutusunun büyüklüğünü belirler.
Blips: Belirtilen koordinata işaret koyar.
Dragmode: Çizilmekte olan öğeleri dinamik olarak görüntüler.
Elev: Çalışma düzlemi yüksekliğini belirler.
Grid: Hizalama noktaları arasındaki mesafeyi belirler.
Handles: Çizim öğeleri için tutuş noktalarını belirler.
Linetype: Çizgi tipini seçer veya oluşturur.
Limits: Çizim alanı limitlerini belirler.
Ltscale: Çizgi tipi katsayısını belirler.
Ortho: Yatay ve dikey çizgi modunu kontrol eder.
Osnap: Obje yakalama metodunu belirlemeye yarar.
Qtext: Yazıyı (text) kapladığı alan olarak gösterir.
Setvar: Sistem değişkenlerini kontrol eder.
Snap: Sekme aralıklarını belirler.
Style: Yazı (text) tipini ve özelliklerini belirler.
Tablet: Tableti (Digitizer) kontrol eder.
Ucs: Kullanıcı koordinat sistemini oluşturur.
Ucsicon: UCS ikonunun görüntülenmesini kontrol eder (on/off).
Units: Kullanılacak ölçü sistemini belirler.
Vports: Değişik bakış noktaları için görünüm alanları oluşturur. Bu görünüm alanları çalışırken veya print alırken kullanılabilir.

DRAW (Çizim) Komutları:
Arc: Yay çizer.
Bhatch: Diyalog kutusu desteğiyle alan taraması yapar.
Circle: Çember çizer.
Donut: İçi dolu halka çizer.
Dtext: Dinamik yazı yazar.
Ellipse: Elips çizer.
Hatch: Alanları belirlenen desende tarar.
Line: Düz çizgi çizer.
Pline: Birleşik çizgi çizer.
Point: Nokta çizer.
Polygon: Çokgen çizer.
Sketch: Serbest elle çizim yapmayı sağlar.
Solid: İçi dolu düzlem şekil çizer.
Text: Yazı yazar.
Trace: Kalınlık verilebilen çizgi çizer.

EDIT (Düzenleme) Komutları:
Array: Çizim öğelerini doğrusal veya açısal formda çoğaltır.
Attedit: Attributlari (Nitelikler) düzenler.
Break: Çizim öğelerini kırar ve istenilen kısmını siler.
Chamfer: Çizim öğelerinin kesişen köşelerine pah kırar.
Change: Çizim öğelerinin özelliklerini ve konumunu değiştirir.
Chprop: Çizim öğelerinin özelliklerini değiştirir.
Copy: Çizim öğelerinin kopyasını istenilen yere oluşturur.
Ddatte: Diyalog kutusu yardımıyla Attributları değiştirir.
Ddedit: Diyalog kutusuyla öğeleri düzenler.
Ddmodify: Diyalog kutusuyla öğeleri düzenler
Divide: Çizim öğelerini istenilen sayıda böler.
Erase: Çizim öğelerini siler.
Explode: Birleşik çizim öğelerini (blokları) ayırır.
Extend: Çizim öğelerini birbirine uzatır.
Fillet: Çizim öğelerinin kesişen köşelerini yuvarlatır.
Measure: Çizim öğelerini istenilen ölçüde böler.
Mirror: Çizim öğelerinin simetrisini alır.
Move: Çizim öğelerini istenilen yere taşır.
Offset: Çizim öğelerini veya şekli öteler.
Pedit: Birleşik çizgileri (pline komutuyla çizilenler) düzenler.
Rotate: Çizim öğelerini istenilen açıda döndürür.
Scale: Çizim öğelerini büyütüp küçültür.
Select: Düzenlenecek öğeleri belirli esaslara göre seçer (seçim seti oluşturur).
Stretch: Çizim öğelerini sündürür.
Trim: Çizim öğelerini budar.
Undo: Yapılan işlemi geri alır.

BLOK (Bloklama) Komutları:
Block: Aynı çizimde kullanılacak bloklar oluşturur.
Insert: Oluşturulan bloğu çizim alanına yerleştirir.
Minsert: Oluşturulan bloğun istenilen sayıda kopyasını oluşturur .
Wblock: Başka çizimlerde de kullanılabilecek bloklar oluşturur.

DETAYLI KOMUT TANIMLARI:

Line (Düz Çizgi):
Line komutu çizim alanında belirlenen iki nokta arasına düz çizgi çizer.

Her çizgi baslangıç ve bitiş noktasıyla tanımlanır. Bir çizginin bitiş noktası bir sonraki çizginin başlangıç noktası olarak kabul edilir. Her çizgi ayrı bir çizim öğesidir, diğer çizgilerle bütün değildir.

Erase (Silme):
Erase komutu resim üzerindeki istenmeyen çizim öğelerini siler.

Trim (Budama):
Trim komutu birbiriyle kesişen çizim öğelerinin kesişen noktaları arasında kalan ve istenmeyen kısımları siler.

Budama işleminin gerçekleştirilebilmesi için atılacak kısmın mutlaka bir çizgiyle sınırlandırılmış olması gerekir. Tamamı silinecek olan çizgiler ise ancak "Erase" komutuyla silinebilir.

Budama işlemi mouse'un sağ butonuna veya "Enter" tuşuna basılarak sonlandırılır.

Circle (Çember):
Circle komutu belirlenen bir koordinata istenilen ölçüde çember çizer.

Polygon (Çokgen):
Polygon komutu istenilen sayıda kenardan oluşan düzgün çokgen çizer. Bu komut kullanılarak 3 ile 1024 arası kenar sayısına sahip çokgenler çizilebilir.

Ellipse(Elips):
Ellipse komutu, belirlenen koordinata istenilen ölçü ve konumda elips çizer. Elips, çizim düzlemi üzerinde paralel bir eksen etrafında dönrürülen bir çemberin izdüşümü olarak elde edilir.

Döndürme ekseni üzerinde; çizim düzlemine paralel olan (0 derecelik açi yapan) çemberin izdüşümü tam bir daire, 90 derecelik açıyla duran çemberin izdüşümü çemberin çapında bir doğru, 0 derece ile 90 derece arası açıyla duran çemberin izdüşümü elips oluşturur. AutoCAD'de bu açı için verilebilecek en büyük değer 89.4 derecedir.

Sketch (Serbest El Çizimi):
Sketch komutu, mouse veya digitizer (tablet işaretleyicisi) ile geometrik olmayan çizimler oluşturur.

Bu komut ile yapılan çizimler doğru parçalarından oluşur. Çizim sırasında çizgiler yeşil renkte ve izafidir. Eğer çizim doğruysa Record seçeneğiyle kesinleştirilir. Kesinleştirilen çizgiler önceden belirlenmiş olan çizgi rengine dönüşür.

Break (Kırma):
Break komutu, bir çizim öğesini iki parçaya ayırır veya bu öğenin bir kısmını siler. Bu komut çember, yay gibi eğrisel çizgilere uygulandığında, birinci sınır noktasından ikinci sınır noktasına doğru saat yönünün tersine bir yol takip eden kısım silinir

Kapalı olmayan çizim öğelerinin uç kısmının silinmesi için ikinci sınır noktayı belirleyecek noktanın, çizginin dısında tanımlanması yeterlidir. Bu öğelerin tam uçlarının işaretlenmesi zorunlu değildir.

Scale (Ölçekleme):
Scale Komutu çizim öğelerini istenilen oranda büyütür veya küçültür.

Arc (Daire Parçası, Yay):
Arc komutu, belirlenen bir koordinata istenilen ölçü ve konumda yay çizer.

İşaretlenen iki uç noktaya göre oluşturulan yay, saatin tersi yönünde çizilir. Açı, Yarıçap ve Kiriş uzunluğu için negatif (-) deger verilirse, yay saatin dönüş yönünde oluşur.

Pline (Birleşik çizgi):
Pline komutu biribirine bağlı doğru ve yaylar çizer. Bu komut ile, çizim öğelerinin başlangıç ve bitiş noktaları için ayrı kalınlık değeri verilebilir.

AutoCAD, Pline ile oluşturulan çizimleri tek bir öğe olarak değerlendirir.

Dline (Double Line, Çift Çizgi):
Bu komut belirlenen kalınlıkta yay ve doğrulardan oluşan çift çizgi çizer.

Etiketler:

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 15470
favori
like
share
yavuzhasan Tarih: 03.10.2012 21:08
teşekürler
kleph Tarih: 27.07.2010 10:11
arkadaşlar çok teşekkür ederim emeğinize sağlık
gorengozler Tarih: 30.03.2010 08:06
emeye saygi tsklerrr
HaNıM aGa Tarih: 01.12.2009 00:31
Modify (Düzenleme) Menüsü

* Erase (Seçilen nesneleri siler.), Nesne seçme yöntemleri
* Undo (Yapılan işlemleri geri alır.)
* Redo (Geri alınarak iptal edilen işlemleri ileri alarak yeniler.)
* Trim (Seçilmiş nesneleri, kesişme noktalarından itibaren budar.)
* Extend (Bir ya da daha fazla nesneyi bir diğer nesneye kadar uzatır.)
* Break (Bir nesne üzerindeki iki noktanın arasını koparmak veya nesneyi bir noktadan itibaren bölmek için kullanılır.)
* Rotate (Seçilen nesneleri, bir noktanın etrafında döndürür.)
* Scale (Seçilen nesneleri, bir noktanın etrafında büyütüp-küçültür.)
* Move (Seçilen nesneleri, bulundukları yerden, başka bir yere taşır.)
* Copy (Seçilen nesnelerin, belli bir mesafe öteye kopyalarını alır.)
* Offset (Bir nesneyi, kendisinden belli bir mesafe öteye paralelini alarak kopyalar.)
* Chamfer (Kesişen ve kesişme ihtimali olan doğruların kesişen uçlarından istenilen miktarda pahkırar.)
* Fillet (Kesişen ve kesişme ihtimali olan doğrular arasında yuvarlatma yapar.)
* Array (Seçilen nesneleri istenilen sayıda, istenilen aralıkla dikdörtgen veya daieresel bir yörünge etrafında çoğaltır.)
* Mirror (Seçilen nesneleri, bir eksene göre simetriğini alır.)
* Stretch (Seçilen nesneleri, bir noktadan tutup sündürerek uzatıp-kısaltır.)
* Explode (Bir polyline ya da bloğu patlatarak doğrular, yaylar ve çemberlere ayırır.)
* Divide (Bir doğru ya da yayı belli aralıkla eşit parçalara böler.)
* Measure (Bir doğru ya da yayı belli aralıkla eşit sayıda parçalara böler.)
* Lengthen (Doğru ya da yayların uzunluklarını değiştirir.)
* Properties (Çizilmiş olan nesnelerin özelliklerini bir diyalog kutusu yardımıyla değiştirir.)